یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
مادر «هری پاتر» 46 سال شد!

يكم ژوئیه (9 مرداد)، سال‌روز تولد «جي.كي رولينگ» خالق كتاب‌هاي جنجالي «هري پاتر» است.

ايبنا نوجوان: جوآن كاتلين رولینگ،‌ نویسنده‌ي مجموعه داستان‌هاي «هری پاتر» روز ۳۱ ژوئیه (9 مرداد) سال ۱۹۶۵ در شهر «ییت» نزدیک «بریستول» انگلستان به دنيا آمد.

او خالق کتاب‌های است كه اگرچه شهرت جهانی پیدا کرده و به واسطه‌ي آن به ثروت افسانه‌اي دست يافته است؛ اما به خاطر ترويج جادوگري و خرافات، از آن به عنوان داستاني ياد مي‌شود كه بدآموزي دارد و ذهن نوجوانان را درگير اوهام  مي‌كند. از اين نظر «هري پاتر» همواره با انتقادهاي اساسي مواجه بوده است.

پدر و مادرِ «جوآن» از کودکی به استعداد و قدرت تخیل فرزندشان پی برده بودند و از همان زمان او را با کتاب آشنا کردند. 

نويسنده‌ي هري پاتر در يك مصاحبه درباره‌ي علاقه‌اش به كتاب‌خواني و داستان‌نويسي گفته است: «روشن‌ترین خاطره‌ام از دوران کودکی، تصویر پدرم روی صندلی است که کتاب «وزش باد در شاخه‌های بید» را برایم می‌خواند و من در آن زمان آبله مرغان گرفته بودم.»

«جوآن» از کودکی نویسندگی را آغاز کرد. او در ابتدا داستان‌های خود را برای خواهرش تعریف می‌کرد و بعدها نخستين قصه‌اش را با نام خرگوش نوشت.

او بعد از پايان تحصيل، كارهاي مختلفي چون پژوهش در سازمان عفو بین‌الملل و منشی‌گری را تجربه كرد؛ اما در هيچ‌يك از اين مشاغل، موفقيتي به دست نياورد و پيش از نوشتن «هري پاتر» از نظر مالي دچار مشكلات بسيار زيادي بود.

«جوآن» معمولاً مسیري هر روزه را از شهر لندن به منچستر با قطار طي مي‌كرد و در اين زمان به مطالعه مشغول بود. ايده‌ي كتاب هري پاتر و مدرسه‌ي جادوگری‌اش زماني در ذهن رولينگ جان گرفت كه قطار دچار نقص فنی شد. اما او اين ايده را سه سال بعد و زماني كه دچار یک بحران شدید روحی، مادی بود، نوشت.

«هري پاتر»‌ آغاز تغييراتي اساسي در  زندگي‌ رولينگ بود؛ به‌گونه‌اي كه مسير زندگي‌اش را تغيير داد. 

نويسنده‌ي هري پاتر، با درآمد سالانه ۱۲ میلیون پوند، پردرآمدترین نویسنده تاریخ جهان شناخته شده‌ است. 

منبع خبر: ويكي پديا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها