یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
حمايت ۱۷ میلیاردی ارشاد از فعاليت‌‌هاي فرهنگي استان فارس

معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در قالب تفاهم‌نامه‌هاي استاني، امسال از فعاليت‌هاي فرهنگي استان فارس با بودجه‌اي ۱۷ و نیم میلیارد ریالی حمايت مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ در تفاهم‌نامه استاني معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس، بر حمايت و تجليل از مفاخر و بزرگان عرصه فرهنگ اين استان تاكيد شده است.

همچنين در اين تفاهم‌نامه‌ بر حمايت از فعاليت‌هاي حوزه ادبيات داستاني با ارایه بندهايي ويژه چون راه‌انداي و تقويت انجمن‌هاي شعر و ادبيات داستاني،‌ راه‌اندازي كارگاه‌هاي آموزشي ادبيات داستاني،‌ چاپ آثار فاخر حوزه ادبيات داستاني، برگزاري همايش‌هاي استاني با حضور نويسندگان و برگزاري مسابقه‌ها و جشنواره‌هاي داستان نويسي با حمايت مستقيم بنياد ادبيات داستاني تاكيد شده است. 

همچنين در حوزه شعر نيز مي‌توان به حمايت معاونت امور فرهنگي از چاپ پنج كتاب فاخر از شاعران معاصر استان فارس،‌ حمايت از تشكيل انجمن شعر آييني و برگزاري بخش استاني جشنواره شعر فجر اشاره كرد.

بر اساس اين تفاهم‌نامه، معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌جاري از برگزاري همايش‌هاي بزرگداشت مفاخر استان فارس و فعالان حوزه نشر و برگزاری هفته‌هاي فرهنگي نيز حمايت خواهد كرد. 

علاوه بر اين موارد بايد به بند‌هايي از اين تفاهم‌نامه چون حمايت از چاپ اطلس جامع اين استان،‌ برگزاري نشست‌هاي نقد كتاب و مسابقات كتابخواني در هفته كتاب اشاره كرد.

در مجموع، معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد با مبلغ ۱۷ ميليارد و ۳۵۵ ميليون ريال از فعاليت‌هاي حوزه كتاب در استان فارس حمايت خواهد کرد. 

تفاهم‌نامه‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره هاي کل ارشاد استان‌ها، براساس رویکرد جدید معاونت فرهنگی این وزارتخانه برای حمایت‌های بیشتر از کتاب‌ و‌ کتاب‌خوانی در سراسر کشور و مناطق دور از مرکز و نیز تمرکز زدایی فرهنگی از شهر تهران منعقد شده‌اند و براساس آن‌ها موارد گوناگونی چون گسترش حوزه خرید کتاب برای حمایت از ناشر و مولف، تقویت بنیه کتابخانه‌های کشور، اهدای کارت خرید کتاب به اهالی فرهنگ غیرتهرانی، تجهیز کتابخانه‌های مدارس و برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، مورد حمایت مادی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط