یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰

«اورس اگر» فیلمساز سوییسی و برنده جایزه «گریم» کتاب نوجوانانه کلاسیک «برادران سیاه پوست» مربوط به سال 1942 را فیلم می‌کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری سوییس، رمان «برادران سیاه پوست» مشهورترین داستان «لیزا تتسنر» نویسنده آلمانی و یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های کودکان در جهان است. داستان اين كتاب مربوط به اواسط قرن 19 میلادی و در مورد کودکان یک کارگر معدن در «تسین» سوییس است که پدر و مادری محنت کشیده و بی‌بضاعت دارند و به عنوان بخاری پاک‌کن، فروخته و برای کار به میلان ایتالیا برده می‌شوند. یکی از این کودکان به نام «جیورجیو» در شهر میلان یک گروه به عنوان باند برادران سیاه پوست را تاسیس می‌کند و به مبارزه در مقابل همه گونه بی‌عدالتی می‌پردازد. 

«لیزا تتسنر» 10 نوامبر 1894 در «تسیتا» متولد شد و 2 جولای1963 در منطقه «لوگانو» درگذشت. وی در نیمه قرن 20 از پشتیبابان ادبیات تخیلی کودکان و بوه یژه رمان «پی‌پی جوراب بلنده» نوشته «آسترید لیندگرن» منتشر شده به سال 1945 بود. «تتسنر» در سال 1957 نخستین جلد از رمان «نارنیا» نوشته «سی. اس. لویس» را به زبان آلمانی برگردان کرد. «گشت و گذار در زندگی»، «هفت کلاغ سیاه»، «از درخت داستان‌های جهان»، «فوتبال»، «آنچه در دریا اتفاق می‌افتد»، «سو و آگالیا» و «اگر من زیبا بودم» از دیگر آثاراین نویسنده اند. 

طبق اعلام کمپانی فیلمسازی زوریخی «شوینت ونچر» کار ساخت این فیلم اواسط سپتامبر (شهريور) آغاز می‌شود. در این فیلم که محصول مشترک دو کشور آلمان و سوییس است، «موریتس بلایب ترو» و «لئوناردو نیگرو» به ایفای نقش می‌پردازند. قرار است صحنه‌های این فیلم در مکان های روایت شده در کتاب یعنی «تسین» و «میلان» فیلمبرداری شود. زمان نمايش اين فيلم، حدود یک سال دیگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها