یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
"بي‌خواب‌تر از دريا" در آستانه انتشار

"بي‌خواب‌تر از دريا" عنوان كتاب جديد ابوالقاسم عليزاده است كه نگاهي به خاطرات شهيد مجيد افقهي دارد. اين اثر به سفارش موسسه موج‌هاي بي‌قرار تدوين و از سوي اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس مشهد منتشر مي‌شود./

ابوالقاسم عليزاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: مجيد افقهي فرمانده يكي از گردان‌هاي تيپ 21 امام رضا (ع) بود كه در عمليات نصر 8 در منطقه ماووت در تاريخ 3 بهمن ماه سال 1366 به شهادت رسيد.

عليزاده دليل انتخاب ثبت خاطرات اين شهيد را ويژگي‌هاي اخلاقي وي دانست و گفت: افقهي شخصيتي چند بعدي داشت و در عين شوخ طبعي، در انجام وظايف خود بسيار جدي بود. خاطرات كتاب "بي‌خواب‌تر از دريا" بازگو كننده زندگي فردي عادي است كه به واسطه انتخاب‌هاي خاص به مقام‌ شامخ شهادت مي‌رسد.

وي درباره تفاوت اين اثر با ساير كتاب‌هايي كه در حوزه خاطرات شهدا نوشته مي‌شوند، تصريح كرد: روايت پيشينه خانوادگي شهيد و نقش تاثير‌گذار تربيتي آن در پرورش افرادي متعهد و دين‌دار از جمله ويژگي‌هاي متفاوت در تاليف و ثبت اين خاطرات است.

عليزاده گفت: منابع كتاب "بي‌خواب‌تر از دريا" علاوه بر اسناد ارايه شده توسط موسسه موج‌هاي بي‌قرار، شامل مصاحبه با نزديكان و خانواده شهيد مجيد افقهي است. اين كتاب در 250 صفحه تدوين و براي انتشار به اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مشهد سپرده‌ شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها