شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
مدار علمي هنرهاي تجسمي كودک و نوجوان به جریان می‌افتد

نشست خبري نخستين جشنواره بين‌المللي هنرهای تجسمی كودك و نوجوان صبح امروز شنبه اول مرداد در موزه هنرهاي معاصر برگزار شد. به گفته محمود شالويي، مدير این موزه، پس از برگزاري جشنواره مدار علمی و فعالیت‌هایی تحقيقي به جريان مي‌افتند تا در اين زمينه كارهاي پژوهشي وسيعي صورت بگيرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نشست با حضور محمود شالويي، مدير موزه هنرهاي معاصر، سيدعليرضا حسيني، دبير جشنواره و بهزاد بابايي، دبير اجرايي در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.

در ابتدا شالويي با بيان اينكه هيچ اقدامي تا زماني كه از اساس آغاز نشود ريشه‌اي و نهادينه نخواهد شد، گفت: با برگزاري نخستين جشنواره كودك و نوجوان مي‌توان به توانمندي‌هاي آنان پي برد و به اين روند استمرار داد.

وي ادامه داد: همواره جشنواره‌ها و دوسالانه‌هاي مختلفی برگزار مي‌شوند ولي براي کودکان و نوجوانان هيچ برنامه حرفه‌اي وجود ندارد و فقط برخي مكان‌ها چون كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان و آموزش پرورش برنامه‌هاي مشابه برگزار كرده‌اند. ایده جشنواره با توجه به اين کمبود شكل گرفت.

شالويي با بيان اينكه جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان در استان اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره دوم مرداد افتتاح و پنجم همين ماه به پايان مي‌رسد. دو گروه سني 6 تا 9 سال و 10 تا 12 سال در رشته‌هاي طراحي، نقاشي، كولاژ، تصويرسازي، كاريكاتور و خوشنويسي در جشنواره شركت دارند.

وي مهمترين اهداف جشنواره را ايجاد بستری مناسب براي رشد و بروز خلاقيت و توجه به هنر كودكان و نوجوانان دانست و تصريح كرد: مردان الهي، نماز و دعا، طبيعت، احترام به خانواده، ورزش و نشاط، سلامتي، ‌هواي پاک و باران و رحمت الهي از موضوع هاي جشنواره اند و در مجموع 120 كودک و نوجوان از 20 استان كشور در آن شركت دارند.

شالويي بيان داشت: حدود 130 اثر به دبيرخانه رسيده اند و از بين اين آثار 60 اثر انتخاب شده اند. همچنين آثاری از پنج كشور ايتاليا، فرانسه، لبنان، گرجستان و تاجيكستان در اين رويداد شركت كرده‌اند.

وي با بيان اينكه يكي از محورهاي ارزشمند جشنواره انتشار كتاب است، اظهار داشت: آثار برگزيده این جشنواره در قالب كتاب منتشر خواهند شد.

شالويي با بيان اينكه مقرر شده بعد از پايان جشنواره در زمينه پژوهشي و تحقيق كارهاي اساسي صورت بگيرد و با برنامه‌سازي و ارايه اطلاعات وسيع‌تر وارد اين بخش شويم، تصريح كرد: براي حرفه‌اي شدن بخش هنرهاي تجسمي كودكان و نوجوانان، دبيرخانه جشنواره جريان‌هاي تحقيقي و پژوهشي و مدار علمي را به جريان مي‌ا‌ندازد و بحث همايش ملي نيز در نظر گرفته خواهد شد.

شالويي توضيح داد: پس از برگزاري جشنواره بانک اطلاعاتي براي شناخت شركت كنندگان تهيه خواهد شد تا ارتباط با هنرمندان حفظ شود.

در ادامه، حسيني  شناخت استعداد كودكان و نوجوانان و نابغه‌هاي هنري را لازم دانست و توضيح داد: اين جشنواره براي پرورش استعدادها و ترويج هنر برگزار خواهد شد.

وي همچنين از برپايي كارگاه‌هاي آموزشي براي آشنايي با هنرهاي كودكان و نوجوانان سراسر كشور خبر داد.

بابايي نيز در این نشست خبری گفت: آثار برگزيده در بخش بين‌الملل و همچنين آثار توليد داخلي پس از اختتاميه جشنواره برای عموم به نمايش گذاشته خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها