چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
وزير دفاع سابق آمريكا دو كتاب می‌نویسد

وزير دفاع پيشين آمريكا قرارداد نوشتن دو كتاب درباره خاطرات و فلسفه رهبري خود را با يك شركت انتشاراتي آمريكايي امضا كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سي.ان.ان، «رابرت گيتس» وزير دفاع سابق آمريكا، قرارداد نوشتن دو كتاب درباره خاطرات و فلسفه و تجربيات رهبري خود را با «گروه انتشاراتي ناپف دابل دي» امضا كرد. اين كتاب‌ها در سال‌هاي 2013 و 2014 ميلادي منتشر مي‌شوند.

«سوني متا» سردبير این گروه انتشاراتي گفت: «خيلي خوشحاليم كه منتشر كننده كتاب‌هاي گيتس هستیم. او نه تنها ديدگاهي منحصر به فرد درباره دفاع و امنيت ملي دارد،بلكه در تصميماتي كه بر آمريكا و ارتباط ما با ديگر كشورهاي جهان مؤثر بوده تاثير داشته است.»

یکی از دو کتاب گيتس درباره خاطرات او به عنوان تنها وزير دفاعي كه در دو دولت از دو حزب مخالف خدمت كرده است در سال 2013 منتشر مي‌شود. كتاب ديگر او كه در سال 2014 منتشر خواهد شد، بيان كننده ديدگاه‌هاي گيتس درباره رهبري و فلسفه رهبري سازمان‌ها و نهادهاي عمومي است.

گيتس كه از سال هاي 2006 تا 2011 در دولت بوش و اوباما وزير دفاع بود،مي‌گويد: «به عنوان تنها وزير دفاعي كه در دو دولت از دو حزب مخالف خدمت كرده‌ام، مي‌خواهم شرح  منازعات پيوسته داخلي و خارجي را بازگو کنم...مي‌خواهم درباره ارتشي بنويسم كه رهبري آن را بر عهده داشتم.»

كتاب خاطرات به شرح جزييات اصلی‌ترین وقایعی مي پردازد كه در دوره گيتس به عنوان وزير دفاع رخ داده است از جمله ديدگاه او درباره سياست و استراتژي آمريكا در افغانستان، عقب نشيني نيروها از عراق و تصميمش براي جايگزين كردن ژنرال ديويد مك كران با ژنرال استنلي مك كريستال به عنوان فرمانده نيروها در افغانستان.

كتاب گيتس درباره رهبري نیز به تجربيات و فلسفه او در رهبري مي‌پردازد. وزير دفاع پيشين آمريكا مي‌گويد: «با ايجاد تغييرات اساسي در سه نهاد عمومي بزرگ، مي‌خواستم كتابي درباره چگونگي اصلاحات موفقيت آميزم و تغيير نهادهاي عمومي بنويسم.در يك زمان، هنگامي كه به نظر مي‌رسد بروكراسي و سياست، دولت را در هر سطحي فلج مي‌كنند، مي خواهم از چگونگي غلبه بر اين موانع و توانايي استفاده از حرفه‌اي ها براي اينكه كارهايشان را بهتر انجام دهند بگويم.»

« آلفرد اي ناپف» زيرمجموعه گروه انتشاراتي ناپف دابل دي امتياز اين دو كتاب را خريده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها