سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
محمدمهدي رسولي: روزنامه‌ كتاب راه‌اندازي شود

محمدمهدي رسولي، نويسنده و هنرمند، از اطلاع‌رساني ضعيف رسانه ملي در اطلاع‌رساني و برنامه‌سازي در حوره كتاب سخن گفت و نقش اين رسانه را در ارتقاي جايگاه كتاب در سطح ملي و حتي فرا ملي بسيار مهم دانست. وي همچنين تاسيس يك روزنامه را در حوزه كتاب پيشنهاد كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رسولي كه در ابتداي سخنانش از محروميت و مهجوريت حوزه كتاب در بخش رسانه و اطلاع‌رساني سخن گفت،‌ توضيح داد: متاسفانه هنوز رسانه ملي به امر نوشتن و كتاب بي‌توجهي مي‌كند. به نظر من اين رسانه به دليل حساسيت و قدرتمند بودنش متهم رديف اول در كم‌توجهي به كتاب است! 

اين هنرمند نقاش افزود: وقتي رسانه فراگير تا اين حد از امر كتاب دور است، نوشتن براي نويسنده مي‌شود كار دست هشتم و مطالعه براي خواننده كار دست هجدهم. 

وي در ادامه سخنانش پيشنهادهايي را درباره لزوم برنامه‌سازي براي تلويزيون ارايه كرد و گفت: بهتر است مديران شبكه هاي مختلف تلويزيون، كتاب را به صورت به روز رصد كنند و از اين حوزه مهم فرهنگي در برنامه‌سازي دور نشوند. اين كالا حتي اگر در كنار پفك نمكي هم تبلبغ شود، اثرگذاري خود را خواهد داشت. 

رسولي در ادامه گفت: جان برنامه‌هاي تلويزيون مربوط به كتاب نيست و چون اين رسانه مديوم جامع‌الاطراف است، مي‌تواند در جريان كتاب و كتابخواني رونق چشم‌گيري ایجاد کند. 

نويسنده «رقص بسمل» در ادامه با اشاره به وضعيت رسانه‌هاي ديگر در امر اطلاع‌رساني درباره كتاب توضيح داد: بهتر است كنار روزنامه‌هایی كه هر روز كيوسك‌ها را پر مي‌كنند و اغلب موضوعات عجيب و غريب و البته تكراري و شبيه به هم  دارند، ‌روزنامه‌اي براي كتاب راه‌اندازي شود. 

اين هنرمند تصريح كرد: چنين حركتي به دليل اخبار فراوان و متنوع حوزه كتاب مي‌تواند بسيار وسيع عمل كند و نياز اغلب اقشار مردم را در اين زمينه مرتفع سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط