شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵

انجمن بین‌المللی «اریش فرید» برای ادبیات و زبان، «توماس اشتانگل» را به عنوان برنده جایزه ادبی 15 هزار یورویی «اریش فرید» 2011 انتخاب کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این جایزه در تاریخ 27 نوامبر (6 آذر) در جریان کنگره امسال «اریش فرید» که با عنوان «مبان‌برها» برگزار خواهد شد، به این نویسنده اتریشی اهدا مي‌شود.
 
«باربارا فریش موس» نویسنده و داور امسال این جایزه در توضیح انتخاب «فرید» اعلام کرد: من «توماس اشتانگل» را انتخاب کردم که در ادبیاتش همانگونه که خودش می‌گوید، موضوع بحث بر سر فاصله ها، فرم‌ها و پیوندهای میان موضوع‌ها است؛ طوری که زاویه دید خواننده‌اش آشکارا و بدون دیگر اجزای قابل درک، تغییر نمی‌کند. 

انجمن بین المللی«اریش فرید» برای ادبیات و زبان از سال 1990 این جایزه را که از سوی وزارت فرهنگ راه اندازی شده ، اهدا می کند و در لیست برندگان پیشین این جایزه نام های آشنایی همچون «کریستوف هاین»، «گرت یونکه» و «روبرت مناسه» به چشم می خورد. 

«توماس اشتانگل» متولد 4 ژانویه 1966 در وین است. او تحصیلکرده رشته‌های فلسفه و هیسپانیستیک است و با کار بر روی تئوری ادبی واسازی فارغ التحصیل شده است. وی از اوایل دهه 1990 به انتشار مقاله، نوشته ها و آثار منثور در روزنامه ها و نشریات ادبی می‌پردازد. 

نخستین رمان این نویسنده با عنوان «مکان یگانه» در سال 2004 به زیر چاپ رفت. وی دو سال بعد دنباله این رمان را در قالب اثری با عنوان «موسیقی او» منتشر کرد و درسال 2009 با روخوانی سومین رمان خود با عنوان «آنچه می‌آید» در رقابت ادبی «باخمن» در شهر کلاگنفورت جایزه «تلکوم» را ازآن خود کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها