چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰
15 کشور در فستیوال ادبی «شعر گفتن در جاده»

فستیوال ادبی بین‌المللی «شعر گفتن در جاده» از 15 تا 22 ژوئن (25 خرداد تا اول تیر) با حضور بیش از 30 نویسنده از 15 کشور در شهر برمن آغاز می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این فستیوال امسال در دوازدهمین دوره برگزاری خود شاهد روخوانی آثار ادبی در «هانزه اشتات» توسط نویسندگان همين آثار است و از زمان برپایی این فستیوال تا کنون بیشترین تعداد نویسندگان نسبت به سال‌هاي قبل در آن حضور می‌یابند. 

در برنامه مربوط به این فستیوال کتابخوانی نویسندگان به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، اندونزیایی و هلندی دیده می‌شود و یکی دیگر از بخش های برنامه های در نظر گرفته شده کتابخوانی در مکان‌های غیر معمولی همچون یک کیوسک در ساحل رودخانه «وردر زه» و یا کشتی کارآموزی آلمان است.

«میشاییل آگوستین» مدیر این فستیوال اعلام کرد : ما تلاش می کنیم که همه چیز ؛ از موسیقی با صدای بسیار بلند تا صدای آهسته و فرم های مختلف زبانی و سبک‌های متفاوت را در این فستیوال پوشش دهیم. 

از جمله نقاط عطف این فستیوال که از سوی آکادمی و رادیو برمن برگزار می‌شود می توان به برنامه ای اشاره کرد که در روز جمعه در خانه نمایش این شهر برگزار می‌شود و طی آن تمام نویسندگان شرکت کننده به معرفی آثارشان می‌پردازند. در آن شب در کنار شاعران برجسته‌ای همچون «اویگن گومرینگر» پدر شعر مقایسه‌ای، میهمانان ویژه و غیرمنتظره ديگری به صحنه خواهند رفت که از جمله آن ها می توان به «سجون» از ایسلند و «کریستوف هاین» از سوییس اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها