شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
استاد روانشناسي انگليس از روانشناسي ورزشي مدرن مي‌گويد

كتاب «درباره روانشناسي ورزشي» اثر «پيتر تري» با پوشش روش‌هاي بهبود عملكرد ورزشي و آماده‌سازي ذهني از سوي هيومن كنيتكس منتشر شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سايت ناشر، اين اثر با بيان تكنيك‌هاي روانشناسي مناسب ورزش‌هاي خاص و تركيب آن با روش‌هاي مدرن روانشناسي مي‌تواند اثري ايده‌آل براي مربيان و ورزشكاران باشد. 

اين اثر به شما مي‌آموزد كه چگونه در موقعيت‌هاي مختلف عوامل رواني ورزشكاران چون عامل اضطراب، انگيزه و بهبود عملكرد را با استفاده از موسيقي، تلقين و استراتژي پاداش كنترل كنيد.

در كتاب حاضر عوامل رواني و موثر در بيش از 20 رشته ورزشي بيان شده است كه فوتبال، دو و ميداني، تنيس و گلف از جمله آن‌هاست.

اين كتاب به 8 فصل تقسيم مي‌شود كه بررسي نرم‌افزارهاي روانشناسي ورزشي، رمز‌هاي انگيزش، اخلاق و احساسات و قدرت صدا از جمله آنهاست.

در قسمتي از توضيحات كتاب درباره نويسنده آن آمده است: «پيتر تري، استاد روانشناسي در انگلستان و استراليا بوده و حدود 100 رويداد ورزشي را به عنوان روانشناس تجربه كرده، كه از جمله آن‌ها مي‌توان به حضورش در هشت المپيك، 18 مسابقه‌جهاني، 18 قهرماني جهان، 30 جام جهاني و 9 جام قهرماني مسابقات تنيس ويمبلدون اشاره كرد. وي تاكنون بيش از 150 مقاله در حوزه روانشناسي ورزشي نوشته و عضو شوراي مديريت انجمن روانشناسي ورزشي استراليا، مشاور كميته ملي المپيك انگليس و مشاور انجمن تنيس بانوان نيز هست.» 

كتاب «درباره روانشناسي ورزشي» در 248 صفحه و بهاي 23.95 دلار آمريكا منتشر و به بازار كتاب جهان ارايه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها