جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
الگويي براي كسب موفقيت در مدرسه

«روش‌هاي كمك به نوجوانان براي موفقيت در مدرسه» عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي انتشارات انجمن اوليا و مربيان راهي بازار نشر شده است. اين اثر با بيان مشكلات مختلف نوجوانان، راهكارهايي را مطرح مي‌كند.

مژگان فرهبد، معاون پژوهشكده كودكان استثنايي، درگفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: دوره نوجواني مرحله حساسي در زندگي انسان محسوب مي‌شود و بسياري از رفتارهاي نوجوانان در اين دوره ممكن است براي والدين و بزرگسالان عجيب به نظر برسد، اما اين رفتارها طبيعي‌اند و علت آنها نيز پشت‌سر گذاشتن دوره كودكي است.

وي ادامه داد: كتاب «روش‌هاي كمك به نوجوانان براي موفقيت در مدرسه» از مجموعه كتاب‌هاي راهنماي والدين به شمار مي‌آيد كه به امور مختلف نوجوانان از جمله شرايط جسماني، ويژگي‌هاي عاطفي، خصوصيات اخلاقي و مسايل تحصيلي آنها توجه دارد.

معاون پژوهشكده كودكان استثنايي تصريح كرد: اين اثر حاوي تجربه پژوهشگران كشور انگلستان در برخورد با نوجوانان است، اما بسياري از مفاهيم تربيتي و آموزشي آن را مي‌توان در آموزش و پرورش ايران و براي نوجوانان ايراني نيز استفاده كرد، چرا كه مسايل و موضوعات آنها علمي‌ و داراي مبناي روان‌شناختي هستند.

فرهبد يادآور شد: والدين با مطالعه اين اثر از ويژگي‌هاي دوره نوجواني آگاه‌تر خواهند شد و مي‌توانند متناسب با آن براي امور تحصيلي فرزندان خويش برنامه‌ريزي كنند.

وي با اشاره به تمرينات عملي پايان كتاب افزود: انجام اين تمرينات به والدين كمك مي‌كنند تا نوجواناني شاد و سالم پرورش دهند و زمينه‌هاي موفقيت آنها را در تحصيل فراهم كنند.

معاون پژوهشكده كودكان استثنايي در پايان عنوان داشت: كتاب «روش‌هاي كمك به نوجوانان براي موفقيت در مدرسه» از دوازده فصل تشكيل شده كه از آن ميان مي‌توان به «رشد جسماني و عاطفي نوجوانان»، «مشكلات شيوه تفكر در كودكان»، «مهارت‌هاي ارتباطي»، «وقتي كه برقراري ارتباط دشوار مي‌شود»، «ارتباط با مدرسه»، «ايجاد قوانين» و «مسووليت‌پذيري و خويشتن‌داري» اشاره كرد.

چاپ نخست كتاب «روش‌هاي كمك به نوجوانان براي موفقيت در مدرسه» اثر «مايكل پاپ ورس» با ترجمه علي عرباني‌دانا در شمارگان 2000 نسخه، 184 صفحه و بهاي 31 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات انجمن اوليا و مربيان راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط