سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
مايك مارتين مهمان تازه مركز ملي اشتاين بك

اول جولاي (10 تيرماه) آثار مايك مارتين راوي خشكسالي و ركود دهه 30 دوران جان اشتاين بك، در مركز ملي جان اشتاين بك اوكلاهما مورد بحث قرار مي‌گيرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پابليشرز ويكلي، «قلمرو سرخپوستي من» و «برايانت: دره كوچك اقامتگاه ملت سرخپوست» دو اثر مايك مارتين نويسنده اهل اوكلاهما هستند كه به روايت قصه دو شهر و مدرسه كوچك در ايالت اوكلاهماي خشكسالي زده دهه 30 ميلادي مي‌پردازند.
 
اين دو اثر در برنامه‌اي با حضور نويسنده و علاقمندان به ادبيات و تاريخ دوران ركود اقتصادي آمريكا در مركز ملي جان اشتاين بك مورد گفتگو و نقد قرار مي‌گيرند.
 
مارتين در دوران بازنشستگي به نوشتن درباره اجتماعاتي روي آورد كه به قلمروهاي سرخپوستي اوكلاهما رفته و شهرهاي امروزي آن را به وجود آوردند. او با عرضه دو اثر در اين زمينه روايتي داستاني درباره تاريخ اوكلاهما در قرن بيستم ارائه كرده است.
 
خلال دهه‌هاي 30 و 40 سه نسل از خانواده مارتين مجبور به كوچ از اكلاهما و كارگري در مزارع دره سن يواخين كاليفرنيا شدند. او در دو اثرش تجربه مهاجرت خانوادگي‌اش در اثر خشكسالي و دوران ركود اقتصادي آمريكا را به داستان كشيده است.
 
آثار مارتين فضاي رمان «خوشه‌هاي خشم» جان اشتاين بك از آن دوران را به ياد مي‌آورد. مركز ملي جان اشتاين بك در اولدتاون ساليناس، درست نزديك روستاي زادگاه نويسنده مشهور آمريكايي، در كنار برپايي نمايشگاه دايمي از زندگي و آثار اشتاين بك نويسندگان سرشناس و پيشرو ملي و بين‌المللي آمريكا را در برنامه‌هاي گفتگو و معرفي آثارش فرا مي‌خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها