جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۸
منع كتابت احاديث پيامبر (ص)  عامل ايجاد فرقه در اسلام

مدير خبرگزاري اهل‌بيت، معتقد است: نخستين اختلافات، بعد از رحلت حضرت پيامبر اكرم(ص) به وجود آمد. منع كتابت احاديث حضرت رسول (ص)، يكي از عوامل توليد احاديث جعلي شد و جاعلان نيز به راحتي، كار خود را انجام داده‌ و بسياري از احاديث اصلي از بين رفتند./

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) - به گزارش ستاد خبری سراهای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران، نشست "بررسي آسيب شناسي در فرقه‌گرايي" عصر امروز (23 ارديبهشت ماه) با حضور "عليرضا حسيني عارف" مدير خبرگزاري اهل‌بيت، در سراي اهل‌قلم بين‌الملل برگزار شد.

وي در آغاز سخنانش، تفرقه بين مسلمانان را دردناك دانست و اظهار داشت: اين مساله باعث شده كه كتاب و سنت، در فرقه‌هاي شيعه و سني، ايجاد اختلاف كند.

عليرضا حسيني عارف ادامه داد: فرقه‌گرايي از ابتداي اسلام تا زمان ظهور حضرت مهدي (عج) وجود دارد و با قيام ايشان، فرقه‌گرايي از بين خواهد رفت. 

مدير خبرگزاري اهل‌بيت، خاطرنشان كرد: تفسيرهاي گوناگوني كه مسلمانان از قرآن داشته‌اند، باعث ايجاد تفرقه شده است.

وي در ادامه، تصريح كرد: به نظر صاحب‌نظران و پژوهشگران، مشكل از رفتارها، برخوردها و برداشت‌هاي مسلمانان است. نخستين اختلافات، بعد از رحلت حضرت پيامبر اكرم (ص) به وجود آمد. منع كتابت احاديث حضرت رسول (ص)، يكي از عوامل توليد احاديث جعلي شد و جاعلان نيز به راحتي، كار خود را انجام داده‌ و بسياري از احاديث اصلي از بين رفتند.

حسيني، رواج قصه‌گويي در مساجد در گذشته را از ديگر عوامل توليد فرقه در اسلام ارزيابي كرد و افزود: ترجمه آثار غربي كه "هارون‌الرشيد" عملدار اين حركت بود، باعث ترويج اين آثار و توليد فرقه‌هاي مختلف در اسلام شد.

مدير خبرگزاري اهل بيت در پايان، تصريح كرد: عوامل كنوني موثر بر ايجاد فرقه در داخل و خارج از كشور، رواج انديشه‌ها و عرفان‌هاي غربي مانند يوناني و انديشه‌هاي آسياي شرقي از قبيل بودايي است كه در ظهور و ايجاد فرقه ها تاثيرگذارند.

بيست وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، فردا (24 ارديبهشت ماه)  به كار خود پايان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها