سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
انتشار دستاوردهاي سایت پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در 4 مجموعه

مدیر سایت پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از به ثمر رسیدن چهار مجموعه «فرهنگ رجال و رويدادهاي پهلوي»، «معرفي تفصيلي تاريخ ادوار مسيحيت»، «واحد پاسخ به سوالات و شبهات دینی گروه پژوه» و «پروژه گفتمان‌هاي الحادي» خبر داد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، حسن رضایی در اين باره اظهار داشت: «فرهنگ رجال و رويدادهاي پهلوي» با حدود 300 مدخل به بررسی رویدادهای مهم و رجال تأثیرگذار پهلوی اول و دوم در تاریخ ایران مي‌پردازد.
 
وي ادامه داد: اين طرح طی دو سال کار مستمر استادان و پژوهشگران اين حوزه شكل گرفت و اكنون در مرحله ويرايش ادبي است و به زودي آماده چاپ مي‌شود. این مجموعه که بخشي از واحد تاریخ فرهنگ‌نامه جامع علوم انسانی و اسلامی گروه پژوهه به شمار مي‌آيد، به زودی در چهار جلد منتشر مي‌شود.

حسن رضایی درباره اثر بعدي با اشاره به اين كه نخستين فاز پروژه مسيحيت‌شناسي در قالب معرفي تفصيلي تاريخ ادوار مسيحيت مشتمل بر 50 مدخل به بررسي تاريخي مسيحيت از قبل از ميلاد مسيح تا قرن اخير پرداخته است، گفت: اين اثر در مرحله ويرايش نهايي قرار دارد.

به گفته وي، بخش مسیحیت‌شناسی فرهنگ‌نامه جامع علوم اسلامی و انسانی به بررسی ادیان مسیح، یهود، زرتشت و ادیان جدید و ادیان شرقی می‌پردازد. این کتاب نخستين بخش از مجموعه کتاب‌های ادیان‌شناسی این کلان پروژه محسوب مي‌شود.
 
مدیر گروه سایت پژوهه اشاره کرد: واحد پاسخ به سوالات و شبهات دینی گروه پژوهه پس از مشورت با كارشناسان حوزه و دانشگاه، با بررسي و دسته‌بندي سوالات ارسالي از سوي دبيرخانه و جذب محققان حوزه‌هاي مختلف اخلاق، احکام، اعتقادات و ... به سوالات مهم اين مجموعه پرداخت كه نتيجه آن آماده‌سازي حدود 18 جلد کتاب شد.

وی گفت: در پروژه گفتمان‌هاي الحادي، شبهات مندرج در سايت‌هاي الحادي اعتقادي بررسي شده‌اند و پس از دسته‌بندي و محوريابي شبهات به آنها پاسخ داده مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها