جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
استقبال از یک فیلم اقتباسی تلویزیونی در آمریکا

یک مجموعه اقتباسی که بر مبنای یک رمان 7 جلدی فانتزی ساخته شده، از قسمت اول توجه منتقدان را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آی.ام.دی.بی، «بازی تاج و تخت» یک مجموعه خیالی قرون وسطایی ست که توسط شبکه معتبر اچ.بی.او ساخته شده و قسمت اول آن در 17 آوریل (28 فروردین) نمایش داده شد. این مجموعه تلویزیونی بر اساس مجموعه پرفروش «نغمه یخ و آتش» اثر جورج.آر.آر.مارتین ساخته شده است. این مجموعه 7 جلدی رمانی فانتزی و تخیلی است. 

نمایش قسمت نخست این مجموعه چنان با نظر مثبت روبه رو شد که 48 ساعت پس از نمایش قسمت اول آن، قرارداد ساخت فصل دوم با تهیه کنندگانش بسته شد و منتقدان امتیاز 5/9 را برای آن قایل شدند. 

داستان این مجموعه درباره درگیری های خشونت بار 7 خانواده برای تصاحب تخت آهنی سلطنت است. این درگیری ها ازسرزمین های پوشیده از برف و یخ در سرزمین های شمالی تا مناطق شرقی ساحلی را دربرمی گیرد. 

جورج آر.آر.مارتین نویسنده و فیلمنامه نویس است که کار نوشتن این مجموعه را از سال 1991 شروع کرده و جلد اول آن را در سال 1996 منتشر کرد. او ابتدا قصد داشت این مجموعه را در سه جلد به اتمام برساند اما این مجموعه در حال حاضر شامل 4 جلد منتشر شده با 3 جلد دیگر است که یکی از آن ها به زودی منتشر می شود، و 2 جلد دیگر نیز در حال آماده شدن است. 

یکی از جلدهای این مجموعه جایزه هوگو را دریافت کرده و این مجموعه به بیش از 20 زبان ترجمه شده است. جلد چهارم این مجموعه در زمان انتشار توانست در صدر فهرست پرفروش های نیویورک تایمز جای بگیرد. از این مجموعه تاکنون بیش از 5/4 میلیون نسخه فقط در آمریکا به فروش رسیده و در دیگر نقاط جهان نیز فروشی 7 میلیون نسخه ای را تجربه کرده است. 

بیشتر شخصیت های این مجموعه انسان هستند اما در سرزمین های دور شمالی دیگرانی هم زندگی می کنند، همانطور که در سرزمین های داغ شرقی نیز می توان شاهد حضور اژدهاهای آتشخوار بود.
قصه از زبان سوم شخص روایت می شود و در بخشی از آن نیز از زاویه دید شخصیت های اصلی ماجرا دنبال می شود. در جلد چهارم تعداد این شخصیت های اصلی به 17 نفر می رسد. 

جلد اول این مجموعه با نام «بازی تخت ها» در 807 صفحه و 73 فصل در سال 1996 منتشر شد. جلد دوم با نام «تضاد پادشاهان» در 969 صفحه و 70 فصل در سال 1998 به بازار آمد. جلد سوم با عنوان «توفان شمشیرها» در 1128 صفحه و 82 فصل درسال 2000 و جلد چهارم با عنوان «ضیافتی برای کلاغ ها» در 97 صفحه در 46 فصل در سال 2005 منتشر شد. 

جلد پنجم نیز در راه است و قرار است با عنوان «رقص با اژدها ها» در تاریخ 12 جولای 2011 (21 تیر) به بازار بیاید. جلد ششم با عنوان «بادهای زمستان» و جلد هفتم با عنوان «رویای بهار» منتشر خواهد شد.

در این مجموعه تلویزیونی «شان بین» در نقش لرد استارک حاکم سرزمین های شمالی، «مارک ادی» در نقش شاه رابرت و «پیتر دینکلیگ» در نقش تیرون لنیستر بازی کرده اند. پیش بینی می شود این مجموعه پربیننده ترین مجموعه تلویزیونی سال 2011 باشد. 

گزارشگر: مازیار معتمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها