شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
ناشران آلمانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوئنوس آیرس

نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوئنوس آیرس 2011 غرفه مشترکی را برای کشور آلمان با حضور 137 انتشاراتی تدارک دیده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت رسمی این نمایشگاه، نمایشگاه بوئنوس آیرس امسال برای سی و هفتمین دوره از 19 آوریل تا 9 می (30 فروردین تا 19 اردیبهشت) در پایتخت آرژانتین برگزار می‌شود. غرفه مشترک کشور آلمان از زمان آغاز این نمایشگاه جزو ثابت این نمایشگاه است و نمایشگاه کتاب فرانکفورت ترتیب برپایی آن را می‌دهد. 

امسال 137 ناشر آلمانی در فضایی به وسعت 55 متر مربع به عرضه 520 عنوان کتاب با موضوع‌هاي گوناگونی همچون ادبیات، سیاست، تاریخ معاصر، آلمانی به عنوان زبان خارجی، زیست‌شناسی، گیاه شناسی، زمین شناسی، جغرافی، هنر و عکاسی، بوم‌شناسی، مذهب و کتاب‌های کودک و نوجوان می‌پردازد.

از جمله آثار برجسته موجود در غرفه آلمان کتاب های برنده مسابقه زیباترین کتاب های آلمانی هستند. امسال برای نخستین بار در بوئنوس آیرس داستان‌های گرافیکی نیز به نمایش درخواهد آمد. علاوه بر این کلکسیون کتاب «چشم‌اندازهای آفتابی – معماری سبز امروز» نقطه عطف آثاری است که در غرفه آلمان عرضه می‌شود. این مجموعه مشتمل بر 83 کتاب از 43 انتشاراتی آلمانی و گزیده‌ای از عناوین امروزی با موضوع بوم‌شناسی ساخت و ساز و برنامه ریزی شهری عمیق با مثال های ملموس، کتاب‌های عکس و مقاله هایی در مورد بررسی دقیق تئوریک این موضوع مهم است.فروش کتاب‌های موجود در غرفه آلمان امسال نیز بر عهده کتابفروشی «اس.بی.اس» بوئنوس آیرس است. 

بررسی بازار کتاب آرژانتین در نمایشگاه
پس از گذشت شش ماه از حضور موفق صنعت کتاب آرژانتین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان کشور میهمان ، یورگن باس مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ماگدالنا فیلاس مدیر کمیته اجرایی همراه نمایندگانی از اتحادیه ناشران آرژانتین و یک نویسنده در مورد چشم‌اندازهای بازار کتاب آرژانتین به بحث می‌نشینند و به جمع بندی می‌پردازند. 

اين در حالي ست كه نمایشگاه کتاب فرانکفورت با همکاری انستیتو گوته، سفارت آلمان و انتشارات آرژانتینی آدریانا هیدالگو گفتگویی را با «دیتریخ دیدریکسن» نویسنده، منتقد ، فرهنگ پژوه و یکی از برجسته ترین پاپ تئورسین های آلمانی ترتیب داده است. 

علاوه بر این نمایشگاه فرانکفورت با اختصاص کتاب هایی به ساخت برج کتاب ها موسوم به «توره د بابل» مشارکت کرده است. این برج در برنامه شهر بوئنوس آیرس به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2011 در تاریخ 7 می (28 فروردین) در برج «سن مارتین» افتتاح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها