جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
تاریخ ادبیات استان ایلام منتشر شد

ایلام- علیرضا شوهانی، مؤلف و پژوهشگر ایلامی به همت گروهی از همکاران، کتاب تاریخ ادبیات استان ایلام را تالیف و منتشرکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، علیرضا شوهانی، مؤلف و پژوهشگر ایلامی با همکاری گروهی از علاقه‌مندان، کتاب «تاریخ ادبیات استان ایلام» را با حمایت حوزه هنری استان در نشر هاوار منتشر کرد.
 
 این کتاب حاصل زحمات مستمر و چند ساله علیرضا شوهانی و همکاران اوست. در این اثر، زندگی‌نامه و نمونه اشعار و آثاری از قدیم‌ترین شاعران و نویسندگان استان تا جدیدترین آنها گنجانده شده است.
 
پیشگفتار مفصلی از چگونگی تالیف کتاب و پیشینه تحقیقات در این زمینه توسط گردآورنده نوشته شده که هم دروازه‌ای برای آشنایی و ورود به مطالب اصلی کتاب است و هم رسم امانتداری و تسلط پژوهشگران را نمایان می کند.
 
عبدالجبار کاکایی شاعر نام آشنای ایلامی، هم یادداشتی کوتاه در آغاز کتاب نوشته است. کتاب دارای فهرست الفبایی و نیز قراردادن اسامی شاعران و نویسندگان بر اساس تقدم و تاخر زمانی است.
 
به گزارش ایبنا کتاب تاریخ ادبیات استان ایلام، تالیف علیرضا شوهانی، با همکاری:علیرضا پاویر (سرگروه)، محمد آگاهی، سیدمیرزا مرادی، علیمحمد کمری، کلثوم سرایه‌دار، مریم صالحی، با طرح جلدی از وحید اسدی و ویراستاری علمی و ادبی سکینه آزادی، در 610 صفحه با حمایت حوزه هنری استان در سال 1401 و در نشر هاوار به مدیریت بتول رستمی منتشر شده است.
 
علیرضا شوهانی متولد 1349، دانشیار دانشگاه ایلام، منتقد و پژوهشگر، تاکنون کتاب‌های:بررسی ده رمان دفاع مقدس و چیستان‌های ایلامی را چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها