شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
«میدان‌های سخت» در صدر پرفروش‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب «میدان‌های سخت» نوشته مشترک محمدحسن روزی‌طلب و پروین نوری‌پور است. این کتاب گزیده‌ خاطرات و سخنرانی‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را دربردارد.

به گزارش خبرگزاری ایران(ایبنا)، کتاب «میدان‌های سخت» نوشته محمدحسن روزی‌طلب و پروین نوری‌پور دربردارنده گزیده‌ خاطرات و سخنرانی‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی است. این کتاب در غرفه نمایشگاه کتاب 1402 توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

میدان‌های سخت گزیده سخنرانی‌ها، خاطرات، گفتگوها و نیز متن کامل وصیت‌نامه شهید سربلندِ میدان‌های باشکوه تاریخ معاصر، سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

اهمیت و ارزش این اثر، صرفاً در انتساب این سخنان و گفتارها به شهید خلاصه نمی‌شود. میدان‌های سخت از آن رو حائز اهمیت است که دربردارنده دیدگاه‌ها، نگرش‌ها، منظومه فکری، نظام معرفتی و بیان‌کننده مبانی و مبادی و غایت حرکت این قهرمانِ اسطوره‌گون جبهه مقاومت است. 

از نگاه شهید قاسم سلیمانی دفاع مقدس یک نهاد اجتماعی آموزشی است که پس از انقلاب اسلامی فراتر از دو نهاد آموزشی دیگر این جامعه یعنی حوزه و دانشگاه ایفای نقش کرده است. این کتاب بخشی از سخنان این بزرگ‌مرد تاریخ ایران است. 

کتاب «میدان‌‌های سخت» شامل سه بخش است: بخش اول سخنرانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های اخیر و با موضوع جبهه جهانی مقاومت را دربرمی‌گیرد.

بخش دوم به سخنرانی‌ها و گفتگوی‌های سردار شهید درباره دفاع‌مقدس و جهاد هشت ساله می‌پردازد و بخش سوم شامل وصیت‌نامه الهی- سیاسی شهید عزیز است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها