چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
بررسی طراحی جلد، از قاجار تا امروز /  مخاطب کارگاه، ناشران و افراد مؤثر در حوزه تولید کتاب بودند

امروز در دو نوبت صبح و عصر، در غرفه کتاب‌آرا کارگاه «طراحی جلد کتاب از رؤیا تا واقعیت» برگزار شد که در این نشست احسان جعفرپیشه به مرور نکات قبل از طراحی تا مرحله چاپ می‌پردازد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) امروز در دو نوبت صبح و عصر، در غرفه کتاب‌آرا نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ کارگاه «طراحی جلد کتاب از رؤیا تا واقعیت» برگزار شد که در این نشست احسان جعفرپیشه به مرور نکات قبل از طراحی تا مرحله چاپ پرداخت.

احسان جعفرپیشه درباره این نشست گفت: من سال قبل هم در غرفه کتاب‌آرا حضور داشتم. پارسال طراحی عنوان تدریس می‌کردم و امسال به مقوله طراحی جلد می‌پردازم. در نوبت صبح اصول اولیه طراحی جلد کتاب، تفاوت‌های آن با پوستر، توضیحاتی در مورد قطع چاپ و انواع چاپ را برای مخاطبین تبیین کردم و در نوبت عصر به مکاتب مختلف طراحی جلد از زمان صفویه و قاجار تا همین امروز پرداختم. همچنین بعضی از کارهای خودم را به نمایش گذاشتم و آن‌ها را تحلیل کردم.

وی افزود: مخاطب این کارگاه اکثراً ناشران هستند و کسانی که در حوزه تولید کتاب مؤثر هستند. البته موضوعات بسیار مختلفی در این کارگاه آموزش داده می‌شود و منبع جامعی در کتاب‌سازی است؛ از طراحی و فونت تا مدیریت هنری و فنی. هم‌جواری این نشست با نمایشگاه بسیار موضوع مبارکی بود.

فردا کارگاه «چالش‌های تولید کتاب» با حضور تیم تولید مهرک و کارگاه «تقاطع غیرهم‌سطح» با حضور مجید زارع برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها