پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
مناسبات فرهنگی ایران و تاجیکستان توسعه پیدا می‌کند

وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان با تاکید بر مناسبات درخور فرهنگی ایران و تاجیکستان، گفت: امروزه مناسبات فرهنگی بسیار خوبی بین ایران و تاجیکستان وجود دارد و مطئمن هستیم که این مناسبات بیشتر نیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) زلفیه دولت‌زاده، وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان در جمع خبرنگاران حاضر در آیین افتتاحیه غرفه این کشور در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی برای رشد فرهنگی انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است گفت: امروزه مناسبات فرهنگی بسیار خوبی بین ایران و تاجیکستان وجود دارد و مطئمن هستیم که این مناسبات بیشتر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران، هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان گفت: حضور ناشران تاجیکستان در سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تهران نشان از اهمیت نمایشگاه کتاب تهران دارد و امروز هم بسیار خرسند هستیم که به‌عنوان مهمان در این دوره از نمایشگاه حضور داریم.

وزیر فرهنگ تاجیکستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب فقط برای نمایش دادن کتاب‌ها نیست، عنوان کرد: این گونه نمایشگاه‌ها موجب گسترش دوستی‌ میان کشورها نیز خواهد شد.

وی با اشاره به تبادلات در خور توجه حوزه ادبی ایران و تاجیکستان گفت: برنامه‌های ادبی بسیار خوبی در غرفه تاجیکستان امروز برگزار خواهد شد و فرصت مناسبی است که شاعران و نویسندگان ایرانی و تاجیکستانی با هم تبادل و تعامل بیشتری داشته باشند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها