سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
«احکام پرکاربرد روزه» منتشر شد

کتاب «احکام پرکاربرد روزه» بر اساس استفتاء آیت‌الله کریمی جهرمی همزمان با ماه مبارک رمضان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، تشرف به تکليف که عرصه افتخار بندگی خداوند متعال است، مقامی است مخصوص انسان تا با مرکب تسليم و توشه حق‌پذيری به سعادت و کاميابی ابدی نايل شود و از بهشت جاودان الهی، روح تشنه خود را سيراب کند.

مکلف در اين راه خطير و البته سعادت‌بخش، خود را نيازمند برنامه‌ای می‌بيند که سبک و سيره زندگی‌اش را مطابق آن تنظيم کند و به بهترين وجه، اين شاهراه خوشبختی و کمال را بپيمايد.

از جمله بهترين برنامه‌های سير و سلوک الی‌الله، که سرعت انسان به سوی حيات طيّبه ابدی را سريع‌تر و آسان‌تر می‌سازد، روزه ماه مبارک رمضان است. اجرای دقيق اين برنامه سير و سلوکی در ماه مبارک رمضان، نيازمند آگاهی دقيق از وظايف و احکامی است که شارع مقدّس برای مکلفان و رهروان راه رضوان الهی معين کرده  است.

«احکام پر کاربرد روزه» که عهده‌دار بیان وظایف و احکام سالک روزه‌دار است مجموعه‌ای از احکام و استفتائات است که توسط آيت‌الله کريمی جهرمی به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب که در 10 فصل تنظيم شده  است و شامل ۱۵۰ سوال کاربردی در بحث روزه است و مباحثی همچون دلایل وجوب روزه، اثبات اول ماه، روزه مسافر، زکات فطره و... را تبیین کرده است.

مرکز تنظيم و نشر آثار آیت‌الله کریمی جهرمی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مجموعه «احکام پرکاربرد روزه» را منتشر کرده و در اختيار روزه‌داران و مقلدان قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها