شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
مجموعه شعر نوجوان «من دلم کبوتر است» راهی بازار کتاب شد

«من دلم کبوتر است» از مجموعه شعرهای نوجوان با عنوان «شعر شباب» اثری از شاعر و نویسنده مازندرانی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) از ساری، مجموعه شعر نوجوان من دلم کبوتر است» از مجموعه آثار «علیرضا حکمتی» شاعر و نویسنده مازندرانی راهی بازار کتاب شد.
علیرضا حکمتی در گفت و گو با ایبنا اظهار کرد: من دلم کبوتر است از مجموعه شعرهای نوجوان با عنوان "شعر شباب" است که به انتخاب و گزینش انتشارات گویا به چاپ رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه نام این مجموعه شعر برگرفته از شعری از همین مجموعه است که برای امام رضا(ع) سروده شده، افزود: فضای عمده شعرهای این مجوعه اجتماعی و دینی است و اشعار در قالب‌های مختلفی مانند چهارپاره، دوبیتی، سپید و نیمایی سروده شده‌اند.

این شاعر مازندرانی با بیان اینکه در حوزه تولید محتوا برای مخاطبان گروه سنی خردسالان و کودک، آثار فراوانی در بخش‌های شعر و داستان چاپ و منتشر شده است، گفت: اما جای خالی منابع مکتوب شعر نوجوان برای مخاطبان گروه سنی نوجوان همواره احساس می‌شود.

حکمتی با اشاره به اینکه شاید دست اندرکاران ادبیات کودک، به جداسازی ادبیات کودک و نوجوان چندان اعتقادی نداشتند، تصریح کرد: اما مخاطبان نوجوان، نیازمند آثاری متناسب با گروه سنی خودشان هستند و در حوزه چاپ و نشر شعر نوجوان، این خلا در طی سال‌ها احساس شده است.

وی با بیان اینکه دوره نوجوانی دارای حساسیت‌های روحی و روانی ویژه این ایام است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به این موضوع صورت گرفته است و مجموعه شعر شباب، یکی از همان اتفاق‌های خوب در این زمینه محسوب می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها