شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر آغاز شد

از سلسله محافل هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر محفل شعرخوانی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در استان فارس، عصر امروز طی مراسمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور علی رمضانی، مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و شعرای برتر کشور  آغاز شد. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مراسم آغاز هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ضمن تبریک به مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران برای انتخاب و برگزاری افتتاحیه این مراسم در شهر شیراز، گفت: شهر شیراز قبل از هر چیز به‌عنوان شهر ادبیات و شاعری شناخته می‌شود و تاریخ گواه آن است که شعرایی همچون حافظ و سعدی، قله‌های بزرگ در ادبیات و شعر ایران است.
 
حمیدرضا قانعی عنوان کرد: امید است افتتاحیه این مراسم آغازی بر اتفاقات خوب در جشنواره شعر فجر باشد. 
 
دهه فجر مقطع عبور  یک‌ ملت از گذشته به امید رسیدن به یک آینده مطلوب بود 
در این مراسم همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس  با بیان اینکه جای بسی خوشحالی است که این ضیافت لطیف در شهر شیراز و به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، گفت: باتوجه به پیش رو بودن ایام دهه فجر دهه فجر که در طول ۴۳ سال گذشته در موقعیت‌های مختلف این دهه را گرامی داشته‌ایم، در سالهای نخست به ویژه سال ۵۸ که شور و هیجان انقلاب بر پا بود، این ایام را گرامی می‌داشتیم.
 
به گفته اسماعیل محبی‌پور، سال ۶۰ رنگ و بوی شهدا در دهه فجر پیدا شد و مواجه شدیم با خانواده‌هایی که عزادار بوده اما باز هم دهه فجر را گرامی داشتیم و هشت سال بدین گونه طی شد. با وجود اینکه با بمباران فرهنگی، اختلافات در کشور و تنگناهای اقتصادی رو به رو شدیم اما باز هم دهه فجر را گرامی‌داشتیم.
 
وی با اشاره به اینکه دهه فجر مقطع عبور  یک‌ ملت از گذشته به امید رسیدن به یک آینده مطلوب بود، گفت: این دهه این امید را در دل ایجاد کرده بود که مسیر پیش رونده خود را با سرعت بیشتر ادامه دهیم. این در حالی‌ است که دهه فجر امسال نیز یکی از همان دهه فجرهایی است که پشت سر گذاشته‌ایم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: آنچه که در مطالعه متون ادبی، شعر و شاعری وجود دارد حکایت وضع موجود و آینده‌ای است که شاعر می‌بیند؛ آینده‌ای که‌ به آن نیاز داریم، آینده‌ای سرشار از نشاط و امید است؛ نشاط و امیدی که چشم‌‌انداز آن داشتن ایرانی آباد، اسلامی سرافراز و مردمی پُرتوان و پُرانرژی است که نسل به نسل این امانت‌ها را دست به دست کردند و خوشبختانه این ویژگی برای دهه فجر امسال هم مدنظر قرار داده شده است.
 
به گزارش ایبنا؛ در این مراسم از پوستر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شهر فجر رونمایی شد و شعرای بزرگی همچون احد ده‌بزرگی شاعر پیشکسوت، محمود اکرامی‌فرد، رضا اسماعیلی، ایوب پرند‌آور و غلامرضا کافی به‌عنوان شاعر میزبان به شعرخوانی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها