پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
شمس و مولانا گنجینه‌های معنوی ایران اسلامی هستند

معاون فرهنگی وزارت امور خارجه در آیین افتتاح هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: شمس و مولانا گنجینه‌های معنوی ایران اسلامی هستند که باید از ظرفیت‌شان برای پویایی فرهنگی و اشتراکات ملت‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، آیین افتتاح هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور علیرضا دلخوش، معاون فرهنگی وزارت امور خارجه، مسئولان و هنرمندان و دوستداران شعر و ادب در سالن مجتمع آموزشی و فرهنگی بوتراب شهرستان خوی پنجشنبه (7 مهرماه) برگزار شد.

سرخوش با تاکید بر جایگاه شمس و مولانا در تاریخ ادبیات ایران گفت: شمس و مولانا از ذخایر ارزشمند فرهنگی جهان هستند و  دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پاسداست مفاخر فرهنگی کشورمان دارد. شمس و مولانا، گنجینه‌های معنوی ایران اسلامی هستند که باید از ظرفیت‌شان برای پویایی فرهنگی و اشتراکات ملت‌ها استفاده کرد.

معاون فرهنگی وزارت امور خارجه گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پاسداست مفاخر فرهنگی دارد و در صدد است تا ظرفیت‌های با ارزش فرهنگی کشور را با قدرت در اقصی نقاط معرفی کند.

دلخوش ادامه داد: شهر خوی  مدفن و خاستگاه علما و عرفای بزرگ بوده و ضروری است زیرساخت گردشگری این شهر برای پذیرش گردشگران آماده شود.

به گزارش ایبنا؛ هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا همزمان با سالروز بزرگداشت این دو ادیب و شاعر کشورمان با همکاری موسسه تولیت شمس تبریزی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن آثار و مفاخر، دانشگاه اصفهان، دانشگاه تبریز و دانشگاه ارومیه در درالقرار شمس خوی به مدت ۲ روز (پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها