دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
«خداحافظ عمومیر» مجموعه داستانی برای دوستداران فضا

کتاب «خداحافظ عمومیر» به قلم حمید نوایی لواسانی با تصویرگری ریحانه آل شیخ مجموعه داستان‌هایی از تاریخ علم معاصر است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی بالاتر از 12 سال منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بشر در زندگی چند هزار ساله بر روی سیاره زمین با قدرت تخیل و توانایی کنجکاوی و پرسشگری توانسته قوانین طبیعت را بشناسد و زندگی خود را تغییر دهد. شکافتن اتم و فهم کارکرد آن، آشکارسازی ژن‌ها و نقش آن‌ها در هسته سلول زنده، ابداع رایانه‌ها و هوش مصنوعی و نیز سفر به آسمان و فضای بیکران از مهم‌ترین دستاورهای دانشمندان در صد سال اخیر بوده است. این فناوری‌های علوم جدید توانسته شکل زندگی امروز ما را نسبت به گذشته به کلی تغییر دهد و رویاهای جذاب و حیرت‌انگیزی برای ساخت دنیای پیش روی ما فراهم کند.

«داستان‌هایی از تاریخ علم معاصر» بینش علمی کودکان و نوجوانان را رشد می‌دهد و دریچه تازه و شگفت‌انگیزی به تخیل و کنجکاوی آنان باز می‌کند تا بتوانند با خودباوری و خلاقیت، نقش‌آفرین فردایی بهتر باشند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«با آن‌که حدود پانزده سال از عمر ایستگاه فضایی "میر" می‌گذشت و به‌خاطر تعمیر و تعویض قطعات فرسوده‌اش دیگر آن جلوه و زیبایی سابق را نداشت، اما هنوز این سکونت‌گاه پیر احساس شادابی می‌کرد و دلش می‌خواست تا سال‌های سال دور زمین بچرخد و در خدمت دانشمندان و فضانوردان باشد.»

کتاب «خداحافظ عمومیر» به قلم حمید نوایی لواسانی با تصویرگری ریحانه آل شیخ در 32 صفحه مصور رنگی و شمارگان 2500 نسخه به بهای 32 هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها