یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
سومین کتاب درجه‌دار ناحیه انتظامی شیراز منتشر شد

«جلوی پاتو نگاه کن»، سومین اثر سروان امین راست، درجه‌دار ناحیه انتظامی فارس، با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک) توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

سروان امین راست، شاعر، نویسنده و پژوهشگر شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، درباره اثر تازه منتشر شده خود، گفت: روابط بین افراد خانواده و نقش‌هایی که هر یک از اعضا بر عهده می‌گیرند، می‌تواند بر شکل‌گیری شخصیت و نحوه تعاملات افراد اثر بگذارد. امروزه، اینترنت، شکاف میان نسل‌ها را بیشتر کرده است و اکنون شکاف میان نسل دوم و سوم علاقه‌مند به اینترنت نیز آشکار شده، به‌گونه‌ای که هیچ‌یک زبان دیگری را نمی‌فهمند.

به گفته او، با ورود وسایل و فناوری‌های جدید، شاهد این هستیم که والدین و فرزندان، ساعت‌های متمادی در کنار یکدیگر می‌نشینند، بدون آن‌که حرفی برای گفتن داشته باشند. در شرایط فعلی روابط موجود میان والدین و فرزندان به سردی گراییده و دو نسل به دلیل داشتن تفاوت‌های اجتماعی و تجربه‌های زیسته مختلف، زندگی را از دیدگاه خود می‌نگرند و مطابق با بینش خود آن را تفسیر می‌کنند. نسل دیروز، یعنی والدین، احساس دانایی و باتجربه‌ بودن می‌کند و نسل امروز، یعنی فرزندان که خواهان تطابق با پیشرفت‌های روز است، در برابر آن‌ها واکنش نشان می‌دهد و چون از پس منطق و نصیحت‌های ریشه‌دار و سرشار از تجربه آن‌ها برنمی‌آید، به لجبازی روی می‌آورد.
 
 
این نویسنده شیرازی، درباره موضوع اعتیاد که در بخشی از این کتاب به آن پرداخته است، گفت: در این کتاب، به‌طور خلاصه، سعی شده موضوع خانواده، انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی و فضای مجازی بررسی شود. اعتیاد یک رفتار است نه یک رفتار معمولی، بلکه یک رفتار اجتماعی است، زیرا به شکل اجتماعی و در ارتباط با دیگری ساخته می‌شود. آسیب‌شناسی اجتماعی و خانواده گسسته در شکل‌گیری پیامدهای آسیب‌زای اجتماعی چون اعتیاد، فحشاء، فرار، فقر، طلاق، ولگردی، خشونت خانوادگی و... مؤثر است. اعتیاد در ساختار خانواده گسسته ایرانی منجر به سقوط ارزش‌ها، هنجارها، اخلاق و رفتارهای فرهنگی شده است.

وی افزود: فقر فرهنگی و شیوه‌های نادرست تربیتی، عامل بسیار مهم در گرایش نوجوانان به سمت انحرافات اجتماعی ازجمله اعتیاد به مصرف موادمخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها است. همه دغدغه‌ من، این است که مردم با فکری راحت و بدون دغدغه زندگی کنند و من و همکارانم بر آن هستیم که شبانه‌روز امنیت ایجاد کنیم تا مردم خوبمان شباهنگام راحت سر بر بالین بگذارند و زندگی سرشار از عشق داشته باشند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «جلوی پاتو نگاه کن»، نوشته سروان امین راست، با ویراستاری کرامت یزدانی(اشک) در قطع رقعی با۱۲۰ صفحه از سوی انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است. از این نویسنده و شاعر، قبلا دو مجموعه شعر «گوریگا» و «اُلگا» نیز منتشر شده بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها