چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
«جایی نزدیک بهشت» ؛ داستان سربازی به نام مصیّب

کتاب «جایی نزدیک بهشت» را در هجدهمین هفته از پویش مردمی «چهارشنبه‌های امام رضایی» مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، «جایی نزدیک بهشت» به قلم حمزه ولی‌پور در ۷ بخش تدوین شده است.
 
خواب لطیف دم صبح، مثل نوازش یک لبخند، خانه ای همین نزدیکی، بازی هزار رنگ روزگار،افق های محو و مه آلود رو به رو، جشن بی کران رقص هزاران ماهی و پروانه شو از جمله بخش های این کتاب هستند.
 
در معرفی کتاب «جایی نزدیک بهشت» آمده است: این کتاب داستان سربازی به نام مصیّب را روایت می کند. او که در شهر مشهد مقدس دوران سربازی خود را سپری می کند، روزی مامور می شود تا یک پسر که سندروم دان دارد را که گم شده، به خانواده اش تحویل دهد. این پسر کوچک در راه به مصیّب می‌گوید که گم نشده و می خواسته به زیارت امام رضا (ع) برود اما مصیّب به توجه به حرف های پسر در جستجوی خانواده او به راه خود ادامه می دهد که ناگهان...
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«شما رو به جای خدمت باید با زنجیر می بستن  پنجره فولاد...نا سلامتی مردم به امید شما شبا چشاشونو هم میذارن...اگه بدونن جونشونو دادن دست یه مشت معاف از زندگی که اگه برن رزمایش، دشمن فرضی اسیرشون می کنه، همین جا بی محاکمه می ذاشتنتون سینه دیوار.»
- امام رضا همه جا هس!
پسرک با آن صداقت خاصش می گوید : «خودم می دونم همه جا هس، اما اونجا بیشتره!...تازه باید نامه رو میدادم دست خودش.»
 


حمزه ی ولی پور، حلقه ی داستان رضوی خود را با زندگی یک روزِ یک سرباز پیوند زده؛ در این اثر ترکیب جالب و قشنگی میان سرباز و کودک درست شده که مخاطب را با لحظه های طنز و زیبای روابط شخصیت ها همراه می کند.
 
این کتاب جایزه اول رشته داستان بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های کشور، در جشنواره داستان‌نویسی رضوی در سمنان رتبه اول را از آن خود کرده است و در جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در بخش داستان هم برگزیده شد.
 
کتاب «جایی نزدیک بهشت» در 72 صفحه به نویسندگی حمزه ولی‌پور با ویراستاری مریم عابدی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها