شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
رقابت 70 اثر داستانی در ایستگاه آخر جشنواره داستان بانه

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه با بیان این‌که اختتامیه این دوره از جشنواره، ۲۵ اسفند امسال برگزار می‌شود، گفت: 70 اثر داستانی در ایستگاه آخر جشنواره با هم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، فواد جهانی با بیان این‌که ۶۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: این آثار شامل ۵۳۳ اثر در بخش داستان کردی و فارسی، ۹۵ اثر در بخش داستان کودکان و ۳۰ اثر هم در بخش مقاله است.

وی ادامه داد: بعد از ارزیابی آثار ارسالی ۷۰ اثر به بخش پایانی جشنواره راه یافت که در مراسم اختتامیه جشنواره ۱۴ اثر شامل سه اثر کُردی و سه اثر فارسی بخش اصلی جشنواره، ۲ اثر کُردی و ۲ اثر فارسی در بخش داستان کودکان و ۲ اثر کُردی و ۲ اثر فارسی در بخش مقاله به عنوان آثار برتر انتخاب می شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه با بیان اینکه اختتامیه جشنواره یک روزه و به صورت مجازی برگزار می شود، افزود: آرشیو مکتوب، صوتی و تصویری آثار ارسال شده، موجود است و خوانش آثار به صورت مجازی انجام می شود.
 
نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۸ با ۸۰ اثر و با حضور نویسندگانی از استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شده بود و یازدهمین دوره آن نیز آذرماه سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ داستان نویس از سراسر کشور به مدت سه روز برگزار شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و موسسه ادبی، فرهنگی به‌ڕۆژە بانه با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان،  دوازدهمین جشنواره داستان بانه به صورت سراسری و به ۲ زبان کُردی و فارسی را تحت عنوان «داستان تجربه دیگری از زندگیست که تجربه نکرده‌ایم» برگزار می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها