دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
عضویت جدید و تمدید عضویت منوط به تزریق واکسن شد

رضا شهرابی، مدیرکل خدمات اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: از روز گذشته 16 آبان‌ماه ، پذیرش اعضا و ارائه خدمات کتابخانه‌ای، منوط به تزریق واکسن و ارائه کارت دیجیتالی و کاغذی واکسن شد.

رضا شهرابی ،مدیرکل خدمات اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: براساس الزام دولت و اعلام ستاد ملی کرونا مقرر شده تا در محیط‌های سربسته از دادن خدمات به افرادی که واکسن نزدند، جلوگیری شود، بر همین اساس کتابخانه ملی هم قرار است این الزام را رعایت کند.
 
وی با بیان این که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از روز گذشته 16 آبان ماه سال 1400 این الزام را مراعات و اعلام کرده است، عنوان کرد: بر این اساس، از روز گذشته  پذیرش اعضا و ارائه خدمات کتابخانه‌ای منوط به تزریق واکسن و ارائه کارت دیجیتالی و کاغذی واکسن شد. این کارت واکسن همان کارت دیجیتالی است که از طریق پیامک می‌آید. البته کارت واکسن ارائه‌شده به افراد در مراکز واکسیانسیون هم معتبر است.
 
وی تاکید کرد: بر این اساس کسانی که می‌خواهند عضو جدید کتابخانه ملی شوند یا عضویت خود را تمدید کنند باید کارت واکسن کاغذی یا دیجیتالی خود را به کتابخانه ملی عرضه کنند.

 شهرابی گفت: برای عضویت در کتابخانه ملی و  همچنین تمدید آن اکنون این قانون اعمال می‌شود. این محدودیت اکنون برای کسانی که می‌خواهند به عنوان میهمان شرکت کنند، وجود ندارد و هنور لحاظ نشده است. البته در طول سال به دلیل تکمیل بودن ظرفیت سالن‌های کتابخانه ملی، معمولا این کتابخانه عضو میهمان نمی‌پذیرید.

شهرابی با بیان این که قرار است به سامانه افراد واکسن زده شده در وزارت بهداشت و درمان دسترسی پیدا کنیم، عنوان کرد: در وزارت بهداشت‌و درمان یک سامانه‌ای وجود دارد که اطلاعات افراد تزریق شده را در آن ثبت می‌شود و کتابخانه ملی قرار است به این سامانه متصل شود و اطلاعات اعضای خود را از طریق این سامانه استعلام کند. در واقع این استعلام در سیستم کنترل تردد و ورودی کتابخانه ملی تنظیم می‌شود تا کسانی که واکسن نزدند، از درب ورودی کارت‌هایشان غیرفعال شود.
 
وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان قول داده اند که از اول آذرماه این سامانه را در اختیار کتابخانه ملی قرار دهند اما اکنون آن ها بر نظارت فیزیکی بر مراجعه‌کنندگان اصرار دارند تا این سامانه فعال شود. یعنی اکنون فقط کارت دیجیتالی وکاغذی واکسن افراد از طریق فیزیکی چک می‌شود.

وی درباره تعداد اعضای کتابخانه ملی گفت: 250 هزار نفراز ابتدا تاکنون عضو کتابخانه ملی ایران شدند که در این میان، 32 هزارنفر عضویت فعال دارند. 
 
وی معتقد است، بهتر است یکباراطلاعات واکسن اعضای کتابخانه ملی ثبت شود و در دفعه‌های بعد این سامانه فقط چک شود. اکنون فقط از طریق رویت کارت به صورت فیزیکی این نظارت انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها