چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
قروه میزبان چهاردهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی خواهد بود

پوستر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه در حاشیه یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی دیگر از مسئولان استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، فرماندار شهرستان قروه در این جلسه با اشاره به اینکه این دوره از کنگره شعر عاشورایی ۱۱ مهر سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در این دوره کنگره شاهد حضور پررنگ مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باشیم.

حسین الماسی با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه های فرهنگی و قرآنی دارای ظرفیت های فراوانی است، اضافه کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی در خصوص شرایط و مقررات شرکت در جشنواره یادآوری کرد: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع، آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت نموده و یا قبلا چاپ شده باشد، حداکثر 3 قطعه  شعر از هر شرکت کننده پذیرفته می‌شود و آثار ارسالی از طریق اپلیکیشن ویژه جشنواره ارسال و در صورت ادامه شیوع شدید کرونا و تصمیم ستاد کرونای استان کنگره بصورت مجازی برگزار می شود.

فرماندار شهرستان قروه با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریوماه سال جاری است، گفت: به منظور ارسال راحت و آسان آثار، اپلیکیشینی در این راستا طراحی شده است.

الماسی اضافه کرد: در بخش ویژه شعر کنگره با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان های فارسی، کوردی و ترکی نیز آثار پذیرفته می‌شود.

کنگره شعر عاشورایی به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا برگزار می‌شود. 

علاقمندان برای دسترسی و دانلود اپلیکیشن و فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه می‌توانند تا ۳۱ شهریور به پرتال اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به آدرس https://kordestan.farhang.gov.ir/fa/farakhanha مراجعه و  در صورت داشتن هرگونه سوالی در این خصوص با شماره تلفن ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ دبیرخانه کنگره در شهر قروه تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها