چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
نخستین دوره جایزه کتاب سال استان فارس هفته آینده برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: آیین معرفی برگزیدگان نخستین جایزه کتاب سال استان فارس هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: نویسندگی و بیان اندیشه‌ها از یک‌سو و از سوی دیگر کتاب‌خوانی، آشنایی مردم را با اندیشه‌ها و دانش‌ها بیشتر خواهد کرد و این امر رشد فرهنگی، اجتماعی، علمی و ادبی را برای آنان به دنبال خواهد داشت.
 
مهدی امیدبخش، ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی، وظیفه نهادی خود می‌داند تا با شناساندن کتاب‌ها و نویسندگان به مردم، این امر را بیش از پیش رشد و گسترش دهد. با دیدگاه جایزه کتاب سال را برای شناساندن بهترین کتاب‌ها برای نخستین بار در فارس آغاز کردیم.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: امسال و در نخستین دوره جایزه کتاب سال، در بخش پژوهشی 142، در بخش داستان 148، در بخش شعر 272، در بخش کودک و نوجوان 54، در بخش مذهبی 63، در بخش روانشناسی 68، در بخش تاریخ 71، در بخش جغرافیا 38، در بخش پزشکی 32 و در بخش علوم پایه 231 اثر به دبیرخانه فرستاده شد.
 
وی افزود: دبیرخانه این جایزه که امسال نخستین دوره خود را برگزار می‌کند، 1119 کتاب دریافتی را مورد بررسی قرار داده است و پس از داوری، در آیین پایانی این جشنواره برگزیدگان جشنواره شناخته خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها