چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
رشد 83 درصدی فروش «تابستانه» نسبت به «بهارانه» در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از رشد 83 درصدی فروش کتاب و افزایش استقبال مردم این استان برای خرید کتاب در طرح «تابستانه کتاب 99» با خرید 146 میلیون و 600 هزار تومان کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، حسین فرخنده با اعلام این خبر گفت: طرح «تابستانه کتاب ۱۳۹۹» که از ۱۸ تا ۳۰ مرداد به مدت 12 روز همزمان با سراسر کشور در 7 کتابفروشی خراسان شمالی نیز اجرا شده بود، با رشد نزدیک به دو برابری تعداد کتاب‌های فروخته شده و ارزش ریالی این کتاب‌ها همراه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در طرح تابستانه کتاب امسال از 7 کتابفروشی عضو طرح در مجموع 146 میلیون و 600 هزار تومان کتاب خریداری کردند که نسبت به طرح بهارانه کتاب رشدی 83 درصدی را نشان می‌دهد، به طوری که آمار 2305 جلدی فروش کتاب در طرح بهارانه با رشد حدود 127 درصدی در تابستانه کتاب به 5243 جلد رسید.

وی گفت: با شیوع کرونا که در ماه‌های اخیر برای همه بخش‌های فرهنگ و هنر وضعیت خاصی ایجاد کرده، اجرای طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان، امیدواریم شاهد ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها نیز باشیم.

یادآوری می‌شود، در مرکز استان 6 کتابفروشی و در مانه و سملقان یک کتابفروشی مجری طرح «تابستانه کتاب 99» بودند. این طرح امسال با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» در ۷۵۹ کتابفروشی در سراسر کشور ازسوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آسان‌ شدن خرید کتاب برای علاقه‌مندان و خانواده‌ها برگزار شده بود.

۲۷ کتابفروشی درخراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها