سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
رونمایی دو اثر از هادی خورشاهیان برای کودکان و نوجوانان

​آیین رونمایی و جشن امضای کتاب‌های «یکی من و از دست داداشم نجات بده» و «دو تفنگدار ناشی» اثر هادی خورشاهیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مراسم رونمایی کتاب‌های «یکی من و از دست داداشم نجات بده» و «دو تفنگدار ناشی» اثر هادی خورشاهیان پنج‌شنبه (18 مرداد 1397) با حضور نویسنده در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
 
این کتاب‌ها از سوی انتشارات خط خطی منتشر شده و شامل دو داستان طنز است که برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته ‌شده است.
 
شخصیت‌های اصلی داستان رئالیستی «دوتفنگدار ناشی» دو خواهر و برادرند که در محله پایین شهر زندگی می‌کنند. این دو کودک ناخواسته با ماجرای سرقت اتومبیل درگیر می‌شوند و برای دستگیری باند قاچاقچیان با پلیس همکاری می‌کنند.
 
«یکی من و از دست داداشم نجات بده» نیز رمان طنز کودک است و شخصیت اصلی رمان، خواهر و برادری دو قلو هستند که با یکدیگر بحث دارند و وارد ماجرایی تخیلی می‌شوند، آن‌ها به دنبال گنجی هستند که از آیندگان به دست این دو خواهر و برادر می‌رسد.
 
در این مراسم علاوه بر رونمایی، جشن امضای کتاب‌های «یکی من و از دست داداشم نجات بده» و «دو تفنگدار ناشی» نیز برگزار می‌شود.
 
 

هادی خورشاهيان، نویسنده، شاعر، مترجم و منتقد ادبيات داستانی در ۱۳۵۲در نیشابور به‌دنيا آمد. وي فارغ التحصيل زبان و ادبيات انگلیسی دانشكده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران است. خورشاهيان از دهه هفتاد به نوشتن داستان كوتاه پرداخت. از جمله آثار وی در حوزه ادبیات داستانی می‌توان به «اين كلاه مكزيكي»، «تا صدای رباب پای قطار»، «سفر به شهریور»، «باشد ایستگاه بعدی»، «من کاتالان نیستم»، «کشوری که شکل چکمه است»، «من یک بادبادکم»، «باران در بهشت» و «باشد ايستگاه بعدي» اشاره کرد.
 
خورشاهیان همچنین مجموعه شعر‌هایی مانند «انسان پرنده است»، «پله‌ها را نشمرده آمدم بالا»، «عصر روزهای جمعه»، «مدایح»، «توی اخبار رادیو»، «در كلاس دير وقت» و «اين غزلهای سليمان نيست» را نیز در کارنامه‌اش دارد.
 
مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب‌های «یکی من و از دست داداشم نجات بده» و «دو تفنگدار ناشی» ساعت 18:30 پنج‌شنبه (18 مرداد 1397) در باغ کتاب تهران واقع در اتوبان حقانی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها