شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
میزبانی آخرین نمایشگاه کتاب استانی از 12 ناشر اقلیم کردستان عراق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان ضمن تشریح برنامه‌های جنبی آخرین نمایشگاه کتاب استانی سال جاری از احتمال افزایش تسهیلات خرید کتاب براساس توافق با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان بیان کرد: در این دوره 338 ناشر از سراسر کشور، 14 ناشر از استان کردستان و  نخستین‌بار 12 ناشر از اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه کتاب استانی کردستان شرکت می‌‌کنند.
 
به گفته این مقام مسئول، ناشران عراقی با دو هزار و 718 عنوان کتاب که شامل 41 هزار و 855 نسخه می‌شود در این دوره از نمایشگاه حاضر هستند.هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کردستان فردا با حضور سالار عثمان؛ معاون وزیر روشنبیری و لاوان اقلیم کردستان عراق، پنج نفر از مدیران کل این وزارتخانه و همچنین سیدهادی حسینی، معاون حقوقی و امور‌ مجلس و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.  
 
شاخانی درباره ارائه تسهیلات خرید کتاب ادامه داد: این دوره 400 میلیون تومان بن خرید کتاب پیش‌بینی شده است. نمایشگاه کتاب استان کردستان آخرین نمایشگاه استانی است؛ بنابراین با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق شده تا براساس میزان بازدید این رقم افزایش پیدا کند.
 
این مقام مسئول با بیان این مطلب که کتابفروشی‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه، در این رویداد فرهنگی مشارکت دارند ادامه داد: هفت کتابفروشی شهر نیز درگیر برگزاری نمایشگاه هستند و مانند نمایشگاه کتاب که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برپا شده  برای کتابدوستان تخفیف در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان درباره برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه گفت: نشست «قرآن و مقابله با جریان تکفیری»، «زن، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی»، «اقتصاد نشر با محور اقتصاد مقاومتی»، رونمایی از تازه‌های نشر استان، «وحدت ادیان تسامح دینی از دیدگاه قرآن»، شعرخوانی، برگزاری نشست «ادبیات پایداری»، نشست «تجزیه‌وتحلیل اشعار حافظ و مثنوی»، بررسی «داستان‌نویسی در کردستان» علاوه براین  میزگرد «بررسی کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی»، نشست «از پست و بلند ترجمه»، نشست «جایگاه ادبیات کردی در ادبیات ایرانی»، «نشر استانی (چالش‌ها و راهکارها)»، «تاریخ. تاریخ‌نگاری و تصحیح متون در کردستان»، «نقش رسانه در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی»، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه است.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان کردستان از 13 تا 18 اسفند از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها