جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
۶ عنوان کتاب مهندسی مکانیک و علوم پایه داوری می‌شوند

هیات داوران در دومین مرحله داوری بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی دو عنوان کتاب حوزه مکانیک و چهار عنوان کتاب در حوزه علوم پایه را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) بنابر اعلام دبیر‌خانه بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی در دو شاخه علوم پایه چهارعنوان کتاب «مکانیک خاک کاربردی»، «کاربرد آزمون‌های برجا در ژئوتکنیک»،‌ «زیست فناوری مولکولی: اصول، کاربردها و روش­‌ها»، «شیمی سبز: آشنایی مقدماتی» و در شاخه مهندسی مکانیک دو عنوان کتاب «اصول خم‌کاری لوله‌های بویلر» و «طراحی و ساخت چرخدنده هیپوئیدی» به مرحله دوم داوری این دوره از جشنواره راه یافتند.    
 
«مکانیک خاک کاربردی»
کتاب «مکانیک خاک کاربردی» نوشته مشترک رسول اجل لوئیان و آمنه فامیل‌دردشتی به همت انتشارات جهاد دانشگاه واحد اصفهان منتشر شده است.  

کتاب در هفت فصل «خصوصیات فیزیکی خاک»، «آب و خاک»، «بهسازی زمین»(خاک)، «تنش در خاک»، «مقاومت برشی خاک»، «فشار جانبی خاک» تدوین شده است. مولفان در این کتاب به موضوعاتی مانند خاک و ساختمان آن،‌ مفهوم تنش موثر، نشست خاک،‌ و نشست تحکیم پرداخته‌اند.

«مکانیک خاک کاربردی» با شمارگان 300 نسخه در 476 صفحه،به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان منتشر شده است.  
 
«کاربرد آزمونهای برجا در ژئوتکنیک»
کتاب «کاربرد آزمون‌های برجا در ژئوتکنیک» به قلم مشترک رسول اجل لوئیان و مرتضی صداقت از سوی جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

«اکتشاف در خاک و سنگ»، «آزمایش نفوذ استاندارد»، «آزمایش نفوذ مخروط»، «آزمایش بارگذاری صفحه»، «آزمایش برش پره»، «آزمایش پرسیومتر» و «آزمایش دیلامتری» در این کتاب بررسی شده است.  

کتاب «کاربرد آزمون‌های برجا در ژئوتکنیک» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 239 صفحه، به بهای 16 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به بازار نشر عرضه شده  است.
 
«شیمی سبز: آشنایی مقدماتی»
کتاب «شیمی سبز: آشنایی مقدماتی» نوشته مایک لانکستر با ترجمه طاهر رحیمی‌اقدم به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب به مقوله محیط زیست پرداخته چرا که امروزه توسعه پایدار و مسائل زیست‌محیطی مهم‌ترین نگرانی جوامع بشری محسوب می‌شود. اگرچه شیمی و مهندسی شیمی، برای بسیاری از جنبه‌های این چالش‌ راه‌حل ارائه می‌کنند اما مواد شیمیایی خود بخشی از این مشکل هستند.

موضوع «شیمی سبز» بر استفاده از منابع زیست‌سازگار و فرآیندهایی که برای انسان و محیط‌زیست مضر نیستند تاکید دارد.

کتاب «شیمی سبز: آشنایی مقدماتی» در 394 صفحه، به بهای 23 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شده است.

«زیست فناوری مولکولی: اصول، کاربردها و روشها»  
کتاب «زیست فناوری مولکولی: اصول، کاربردها و روش‌ها» را محمدعلی اسدالهی، حمید زرکش اصفهانی و ابوالقاسم عباسی‌کجانی نوشته و انتشارات دانشگاه اصفهان در 208 صفحه، به بهای 18 هزار تومان منتشر کرده است.  

کتاب‌های مهندسی مکانیک دومین مرحله داوری کتاب سال دانشجویی

«اصول خم‌­کاری لوله­‌های بویلر»
کتاب «اصول خم‌کاری لوله‌های بویلر» نوشته سیدابراهیم موسوی­‌ترشیزی و محمد عابدی با موضوع دیگ‌های آب گرم از سوی انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است.

نویسنده این اثر معتقد است که با پیشرفت علم و توسعه صنایعی همچون صنایع نیروگاهی، خودرو ، هوا فضا،‌نفت و گاز، نظامی و ... روش‌های سنتی پاسخگویی تولید انبوه لوله‌ها با خم‌های متفاوت، اندازه دقیق و زوایای مختلف نخواهند بود. هم‌اکنون فناوری خم‌کاری لوله‌ها و انتخاب روش‌های مناسب موجود،‌ نقش اساسی در صنایع دارد.

کتاب «اصول خم‌کاری لوله‌های بویلر» با شمارگان یک‌هزار  نسخه در 167 صفحه، به همت انتشارات دانشگاه شهید بهشتی  به بازار کتاب عرضه شده است.   
 
«طراحی و ساخت چرخدنده هیپوئیدی»  
کتاب «طراحی و ساخت چرخدنده هیپوئیدی» شامل مباحث چرخ‌دنده هیپوئیدی، طرح و ساختمان چرخ‌دنده هیپوئیدی چرخ‌دنده‌سازی و طرح و ساختمان است.

کتاب «طراحی و ساخت چرخدنده هیپوئیدی» به قلم حمید جلیلی‌راثی تالیف و با شمارگان یک‌هزار نسخه در 222 صفحه و به بهای 16 هزار تومان به همت انتشارات آرنا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها