شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
هزار مقاله سرامی درباره شاهنامه منتشر می‌شود

قدمعلی سرامی، شاعر و پژوهشگر گفت: کتابی را با عنوان «دانشنامه شاهنامه» در دست انتشار دارم که هزار مقاله را دربرمی‌گیرد.

سرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: کتاب تازه‌ای با عنوان «دانشنامه شاهنامه» در دست انتشار دارم که هزار موضوع در شاهنامه را دربرمی‌‌گیرد.
 
وی افزود: این مقاله‌ها موضوعات مختلفی مانند پزشکی، خداپرستی، خرد، نجوم، جنگ، قتل و نیرنگ و غیره را دربرمی‌گیرد. امیدوارم این کتاب امسال منتشر شود.
 
سرامی یادآور شد: حجم هر کدام از این مقاله‌ها در حدود سه صفحه است و بنابراین حجم کتاب حدود سه هزار صفحه خواهد شد. این کتاب چند جلدی را انتشارات علمی و فرهنگی منتشر می‌کند.
 
قدمعلی سرامی متولد 1322 رامهرمز، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مترجم و روزنامه‌نگار ایرانی است. از استادان وی می‌توان عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، دکتر حسن منوچهر، پرویز ناتل خانلری، بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی و بهرام فره‌وشی را نام برد.
 
از آثار وی، می‌توان به کتاب «از رنگ گل تا رنج خار» که شکل‌شناسی داستان‌های شاهنامه است و در رشته ادبیات از سوی کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تشویق قرار گرفت و چاپ ششم آن در سال 1392 منتشر شده‌ است اشاره کرد. «لبخند آرزو»، «از خاک تا افلاک»، «از هرگز تا همیشه»، «از دو نقطه تا همه چیز» و «چار فصل دوستت دارم» نام برخی از کتاب‌های اوست. سرامی تا کنون بیش از 30 عنوان کتاب و دهه‌ها مقاله منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها