یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
انتشار 70 عنوان کتاب درباره پیامبر(ص)، امام صادق(ع) و موضوع وحدت

موسسه بوستان کتاب در موضوع وحدت، بیش از 10 کتاب و در موضوع پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) حدود 60 اثر تاکنون چاپ و منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، به نقل از سایت بوستان کتاب، کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب، ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب هایی که موسسه بوستان کتاب در موضوع هفته وحدت و دیدگاه مشترک عقیدتی شیعه و اهل سنت چاپ و منتشر کرده، به بیش از 10 عنوان می رسد. همچنین تعداد آثار بوستان کتاب درباره پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) حدود 60 عنوان است.

مهدی محدثی مباحث کتاب های چاپ شده با موضوع هفته وحدت را عمدتا" زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت از دیدگاه شیعه و سنی برشمرد و افزود: کتاب های درباره هفته وحدت، دیدگاه شیعه و اهل سنت را حول محور اهل بیت (ع) بررسی کرده و مشترکات را برشمرده است ؛ برخی از این کتاب ها عبارتند از: امام حسن و امام حسین(ع) در روایات اهل سنت، اهل بیت محور وحدت، شخصیت حضرت زهرا(س) در قرآن از منظر تفاسیر اهل سنت، زیارت حضرت رضا (ع) به روایت اهل سنت، بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت، مصلح جهانی از دیدگاه شیعه و اهل سنت و ...

وی همچنین درخصوص کتاب های راجع به پیامبر(ص) تصریح کرد: کتاب هایی که بوستان کتاب درباره پیامبر اکرم (ص) چاپ و منتشر کرده ، به موضوعاتی مثل زندگانی، سیره اجتماعی، معرفی الگوهای رفتاری، اصحاب و یاران رسول خدا پرداخته و این آثار را در سه گروه مخاطبان تخصصی(طلاب و دانشجویان)، عمومی و کودک و نوجوان عرضه کرده است.

محدثی در ادامه به تعدد چاپ برخی از این آثار اشاره کرد و گفت:برخی از این آثار همچون فروغ ابدیت؛ تالیف آیت الله سبحانی با 33 چاپ و تاریخ انبیا؛ تالیف آیت الله رسولی محلاتی با 29 چاپ و نیز تعدادی از کتاب های کودک و نوجوان دراین موضوع به چاپ های متعددی رسیده و این امر، نشان دهنده آن است که کام مردم ما، تشنه معارف ناب محمدی(ص) است.

چهاردهم دی ماه، مصادف با 12 ربیع الاول، آغاز هفته وحدت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها