شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
اعلام برندگان جوایز کتاب کودک در کانادا

برندگان جوایز راث اند سیلویا در کانادا در دو بخش کتاب مصور و کتاب کودک و نوجوان مشخص شدند. این جوایزه ویژه آثار دارای برتری هنری در نوشتن و تصویرسازی در کتاب‌های انگلیسی زبان کودک و نوجوان این کشور است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کوئیل اند کوائر، در بخش کتاب مصور کودک «این قایقی است که بن ساخت» اثر جن لین بیلی، با تصویرگری مگی زنگ برنده جایزه شد. این کتاب جست‌وجوی طنزآمیز یک قایق‌ران نوجوان در رودخانه شمالی است و درباره اکولوژی و آب، آموزش‌هایی به همراه دارد. 
 
در رده کودکان و نوجوانان نیز نفیزا آزاد برای «جاده گمشده» جایزه راث اند سیلویا را به خانه برد. آزاد، نویسنده فیجیایی کانادایی نوجوان است. نخستین رمان او با عنوان «شمع و شعله» در سال 2019 منتشر شد. «وحشی‌ها» از دیگر کتاب‌های اوست.
 
برندگان از میان فهرست کوتاه اعلام شده در اوایل سال جاری انتخاب شدند. هر یک از برندگان ۶۰۰۰ دلار برای «تعالی هنری در نوشتن و تصویرسازی در ادبیات کودکان انگلیسی زبان کانادایی» دریافت می‌کنند.
 
جایزه «راث اند سیلویا» در سال 1976 و با نام جایزه «راث» توسط سیلویا شوارتز، عکاس کانادایی، بنیان گذاشته شد تا بزرگداشتی باشد برای راث شوارتز، خواهر سیلویا، که در زمان حیات از معتبرترین کتابفروشان تورنتو بود. این جایزه در سال 2004 به درخواست خانواده شوارتز به جایزه «راث اند سیلویا» تغییر نام داد.

این جایزه که توسط بنیاد هنر و با حمایت شورای هنر انتاریو اداره می‌شود، هر سال برای تقدیر از نویسندگان و تصویرگران کانادایی که نمونه‌هایی عالی از ادبیات کودک و نوجوان خلق کرده‌اند، به صاحب بهترین آثار منتشر شده به زبان انگلیسی تعلق می‌گیرد.

برندگان توسط دو هیات داوری متشکل از خوانندگان جوان انتخاب می‌شوند که امسال از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی و دبیرستان جسی کچوم و مدرسه دولتی ارشد در تورنتو بودند. پنج دانش‌آموز، برنده جایزه کتاب مصور و پنج دانش‌آموز دیگر، دریافت‌کننده جایزه کودک و نوجوان را انتخاب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها