جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
نامزدهای دریافت جوایز نبولا معرفی شدند

انجمن نویسندگان علمی تخیلی و فانتزی فهرست نهایی نامزدهای دریافت جوایز نبولا را اعلام کرد. این جوایز هر سال به آثار برجسته داستانی در ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کرکاس ریویوز، آر اف کوانگ برای کتاب «بابل: یا ضرورت خشونت؛ تاریخ پنهان انقلاب مترجمان آکسفورد» در بخش رمان، نامزد دریافت جایزه نبولا شد. این رمان نامزد دریافت جایزه کتاب واتر استونز نیز شده بود.

در بخش رمان، همچنین تراویس بالدری برای «افسانه‌ها و قهوه‌‌ها»، نیکولا گریفیث برای «نیزه»، تی. کینگ‌فیشر برای «تیغ و استخوان»، تامسین میور برای «نونای نهم»، و ری نایلر برای «کوهستانی در دریا» نامزد دریافت این جایزه شدند.

نامزدهای دریافت جایزه آندره نورتون نبولا که به کتاب‌های گروه سنی نوجوان اختصاص دارد، عبارتند از: کی. تمپست بردفورد برای «روبی فینلی در برابر حمله سیاره‌ای»، اچ.ای. کلرک برای «دختران خسته»، دیو فاگان برای «جنگل آینه»، مایا مک‌گرگور برای «زندگی‌های زیاد نصفه‌کاره سام سیلوستر»، و جن ریس برای «هر پرنده یک پرنسس است».

بکی چمبرز برای «به احترام پادشاه خجالتی» در بخش رمان کوتاه نامزد دریافت جایزه شد. همچنین آر.اس.ای گارسیا برای «اولین روز اسقف»، جوردن کورلا برای «هرگز دوستت نداشتم»، سی.ال. پولک برای «حتی اگر آخرش را می‌دانستم» و کلی رابسون برای «زمان‌های اوج در مجلس بی‌کفایت» در این بخش، نامزد دریافت جایزه شدند.

جوایز نبولا نخستین بار در سال 1966 پایه‌گذاری و اهدا شد. فرانک هربرت برای «ریگ روان»، ایزاک آسیموف برای «خدایان هم»، ان.کی جمیسین برای «آسمان سنگی» و پی. دیجلی کلارک برای «رئیس دجین» از جمله برندگان پیشین این جایزه هستند.

جوایز نبولا از سوی انجمن نویسندگان علمی تخیلی و فانتزی آمریکا به آثار برگزیده این ژانرها در بخش‌های رمان، رمان کوتاه یا داستان بلند، داستان کوتاه و داستان نیمه کوتاه اهدا می‌شود.

آندره نورتون برای بیش از نیم قرن، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان علمی تخیلی و فانتزی جهان بود. از جمله آثار او می‌توان به «شب نقاب‌ها»، «ماموران مبارز»، «توفان پیروزی»، «پرواز برای انتقام»، «بر بال خیال» و «چشم گربه» اشاره کرد. او سال 2005 در 93 سالگی درگذشت.

جوایز سال 2023 روز 14 ماه می در یک مراسم مجازی اعلام خواهند شد. فهرست کامل نامزدها در وب‌سایت جوایز نبولا قابل مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها