چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
جشنواره تئاتر شبستان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: جشنواره تئاتر شبستان در کانون‌های مساجد استان زنجان اجرا می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با هدف استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد، برنامه‌های فرهنگی و هنری در این مراکز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 384 کانون فرهنگی و هنری مساجد افزود: برای عضوگیری و همچنین انسجام‌بخشی به فعالیت کانون‌های مساجد، سامانه بچه‌های مسجد راه‌اندازی شده است.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان سامانه بچه‌های مسجد به منظور انعکاس اقدامات و کارکردهای کانون های مساجد فعال است، اضافه کرد: اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان، شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی است.

اسلامی با تأکید بر اینکه تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده و فعالیت‌های آنها سازماندهی شده است، افزود: اخیرا برای جهت‌دهی به استعدادهای نوجوانان مسجدی قرار شده است که جشنواره تئاتر با حضور فعالان رشته‌ تئاتر برگزار شود.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته های بازیگری، کارگردانی و تدوین در بین کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
 
مدیرستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال با استمرار بر اموزش یک رشته هنری و فرهنگی جشنواره مربوط به آن برگزار می‌شود، اضافه کرد: طی سنوات گذشته جشنواره سرود در مساجد برگزار شده و بازخورد خوبی هم داشت.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری این جشنواره‌ها و با آموزش نوجوانان نسبت به شناسایی استعدادها و پرورش آنها به ویژه در مناطق محروم اقدام می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها