سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
پخش مستند شهید محمدباقر ناسوتی از شبکه یک و شبکه افق

کارگردان زنجانی از ساخت مستند شهید «محمدباقر ناسوتی» خبر داد و گفت: این مستند از شبکه یک و شبکه افق پخش می‌شود.

ابوالفضل گلفام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به دلاوری‌هایی که رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس انجام دادند، ظرفیت برای کارهای هنری و فرهنگی در این حوزه بسیار است.

وی با اشاره به اینکه سوژه‌های مربوط به دفاع مقدس مغفول مانده است، افزود: رزمندگان و شهدای دفاع مقدس قهرمانانی هستند که بسیار مهجور و مغفول مانده‌اند در حالی که در جنگ نقش‌های بزرگی را ایفا کردند.

گلفام با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از شهدا و رزمندگان چندان که باید شناخته شده نیستند و بسیاری از افراد این قهرمانان را نمی‌شناسند، اضافه کرد: ساخت مستندهای موضوعی دفاع مقدس به دنبال معرفی این دلاورمردان است.

کارگردان زنجانی در ادامه از ساخت مستند شهید «محمدباقر ناسوتی» خبر داد و افزود: تولید مستند شهید «محمدباقر ناسوتی» با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، تیپ ۲۱۶ زرهی مستقل زنجان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان در حال انجام است که این روزها به مراحل پایانی خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این مستند درباره شهید محمدباقر ناسوتی است، اضافه کرد: شهید ناسوتی پس از دیپلم به عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطب حضور حضور یافت و سرانجام ۱۰ تیرماه ۱۳۶۵، در مهران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسیده است.

گلفام همچنین از ساخت مستند «دمنوش» هم خبر داد و افزود: این مستند روایتی از زندگی یکی از خادمین حسینیه اعظم زنجان به نام «صفر الماسی» است که بخش قابل توجهی از وقت خود را در طول سال برای تدارک و آمادگی برای خدمت به عزاداران دسته حسینیه اعظم زنجان به کار گرفته است.

وی افزود: مستند «فاطمه» به کارگردانی رضا میرزایی، مستندهای «مادر شهید جوادی»، «راضیه» و «عذرا» به کارگردانی حسن مهرآذر، مستند «ماه‌جبین» به کارگردانی حاتم معصومی و مستندهای «سمیه کحالی» و «عالم‌تاج» نیز دیگر فیلم‌های مستندی هستند که هر یک با روایتی ساده، صمیمی و لطیف به زندگی مادران شهدا پرداخته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها