شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
رسالت رسانه‌ داخلی تثبیت اعتماد عمومی در مواجهه با غول‌های رسانه‌ای است

آزاده سادات عطار مترجم کتاب «عوامل مؤثر بر خبر» به تقویت بدنه بخش اطلاع‌ رسانی کشور اشاره کرد و تأکید کرد که رسانه‌های داخلی باید با تثبیت اعتماد عمومی با غول‌های رسانه‌ای مواجه شوند.

آزاده سادات عطار مترجم کتاب «عوامل مؤثر بر خبر» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بیان کرد: این کتاب که سروش آن را منتشر کرده، تحقق آرزوی یک خبرنگار و دانش آموخته مدیریت رسانه برای کار در حیطه پژوهش‌های مرتبط با رسانه و ابزارهای ارتباط جمعی است.
 
وی ادامه داد: در دنیایی که تقابل رسانه‌ها به میدان جنگ تشبیه شده و عملا هشدارها و پیش‌بینی‌های دهه‌های میانی و پایانی قرن بیستم در این زمینه عینیت یافته‌اند، در ایران، نه تنها فضای ذهنی عموم مردم بلکه عرصه رسانه‌ها هم چندان به ابزارهای لازم و کافی برای حضور مؤثر در این جنگ مجهز نیستند.
 
عطار گفت: در چنین شرایطی، کمبود کتبی که از جنبه‌های مختلف کارزار جنگ رسانه‌ای را مورد توجه قرار می‌دهند، بیش از گذشته احساس می‌شود. در این کتاب به قلم «ریچارد پرلوف» استاد ارتباطات دانشگاه ایالتی کلیولند، از یک طرف به تحولات روزنامه‌نگاری در ایالات متحده طی ادوار مختلف اشاره شده و از طرفی دیگر در بخش‌های مختلف کتاب، ورود رسانه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک و توئیتر و تاثیر گذاری آن بر دروازه بانی خبر مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: همچنین، کتاب «عوامل مؤثر بر خبر»، به این نکته اشاره دارد که برخی اخبار در سایه سیطره رسانه‌های قدرتمند برجسته می‌شوند و برخی دیگر از دید عموم مخفی می‌مانند. اذعان به این مهم، از دید نویسنده امریکایی که کشورش تعداد قابل توجهی از رسانه‌های برجسته جهانی را در اختیار دارد، خالی از لطف نیست.
 
عطار اشاره کرد: امید است با توجه هر چه بیشتر به ابعاد جدید کارکرد رسانه‌ها، بتوان بدنه بخش اطلاع رسانی کشور را تقویت کرد تا جایی که رسانه‌های داخلی در مواجهه با غول‌های رسانه‌ای که به ویژه در برهه‌های حساس با هزینه‌های کلان، استقلال، همگرایی ملی و تمامیت ارضی ایران را هدف قرار می‌دهند، عملکرد سازنده‌ای داشته باشند و با تثبیت اعتماد عمومی و همراهی مردم ایران، برگ برنده را در دست بگیرند.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها