سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کتابی که فرایند فرزند پروری را تسهیل می‌کند

رویکرد این کتاب بدین گونه است که ضمن القا حس شیرین فرزند آوری این فرایند را بسیار تسهیل کرده است. چرا که با خواندن و به کاربستن موارد مهم هنگام تادیب فرزندان احساس خودکارآمدی را در والدین افزایش خواهد داد.

فریباتابع بردبار مترجم کتاب «فرزند پروری مثبت» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر توضیح داد: این کتاب مرجعی ارزشمند برای پاسخگویی و راهنمایی والدین درباره تربیت فرزندان است با استفاده از رویکردهای اصلاح رفتار اما به شیوه مثبت. در واقع آنچه من را به ترجمه ترغیب کرد تاکید کتاب بر نقاط قوت کودکان و فرزندان هنگام تادیب است.

او افزود: این کتاب در سطح تخصصی برای همه مشاوران و روانشناسان امر خانواده وفرزند پروری بسیار پرسود است. همچنین با ساده سازی قوانین اصلاح رفتار عموم جامعه نیز امکان استفاده از نکات آن در تربیت فرزندان را دارند.

او ادامه داد: یکی از اصول مهم در ماندگاری یک اثر کاربرد پذیر بودن آن در سطح جامعه حل مشکلات در محیط واقعی است که خوشبختانه این کتاب همچین ویژگی را دارد. ساده‌سازی اصول اصلاح رفتار در قالب مثالهای کاربردی و واقعی فرزند پروی را بسیار شیرین ساخته است

تابع بردبار با بیان اینکه در روانشناسی مثبت هدف تاکید و پیدا کردن نقاط قوت و اثر بخش در هر فرد است عنوان کرد: رویکرد این کتاب بدین گونه است که ضمن القا حس شیرین فرزند آوری این فرایند را بسیار تسهیل کرده است. چرا که با خواندن و به کاربستن موارد مهم هنگام تادیب فرزندان احساس خودکارآمدی را در والدین افزایش خواهد داد.
 
او گفت: خواندن این کتاب را به همکاران حیطه کودک و نوجوان، دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره و علوم تربیتی و همچنین کلیه والدین عزیز توصیه می‌کنم.

انتشارات ارجمند کتاب «فرزند پروری مثبت» نوشته استفان آموس و دیانا گوتری را به ترجمه فریباتابع بردبار و فاطمه السادات شفیعی روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها