دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
اهدا 15 هزار جلد کتاب در ایلام

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی هنری، مراکز تسهیلگری، روستاها و عشایر و مناطق محروم استان اهداء خواهد شد.

منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام گفت: به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۱۵هزار جلد کتاب در طول این هفته در میان مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی هنری، مراکز تسهیلگری، روستاها و عشایر و مناطق محروم استان به صورت رایگان توزیع خواهد شد.
 
 وی بیان کرد: این کتاب‌ها در موضوعاتی همچون، ادبیات، دفاع مقدس و تاریخ شفاهی جنگ، زبان و ادبیات بومی، فرهنگ عمومی، دینی، مذهبی، داستان و رمان، ترجمه، کتاب های تخصصی، روان شناسی، کودک و نوجوان و... است.
 
محبی ادامه داد:خوشبختانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اقدامات مناسب و مؤثری در حوزه ی اهدا و توزیع کتاب در میان جوامع مختلف رخ داده و تلاش داریم گستره ی این کار را بیش از پیش با مشارکت تلاشگران و علاقه‌مندان به توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به ضرورت توجه به مناطق محروم در بهره مندی از امکانات فرهنگی گفت: در توزیع و اهدای کتاب، مناطق کمتربرخوردار و محروم از امکانات فرهنگی و در اولویت این اداره کل قراردارند. با همراهی و همدلی مجموعه همکاران این اداره کل و تلاش‌های همکاران در موسسه فرهنگی‌ هنری اقلیم هشت ایلام، در این مناطق با توجه به بافت جمعیتی و جغرافیایی کتاب‌های مناسب توزیع و اهدا می‌شود.
 
محبی افزود: اهداء بیش از 15 هزار جلد کتاب در میان مخاطبان در سراسر استان در طول این هفته امکان فرصت مطالعه افراد بیشتری از جامعه را میسر می‌کند و بی‌شک این اتفاق خجسته تاثیرات مهمی به دنبال خواهد داشت. جریان توزیع و اهدای کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌طور مداوم و مستمر ادامه دارد و هر هفته شاهد توزیع کتاب در میان جوامع هدف هستیم.
 
وی ادامه داد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا کتاب و کتابخوانی بیش از پیش مورد توجه و اهمیت قرار گیرد و امیدوارم جامعه به سمتی پیش برود که کتاب به‌عنوان یک ذغذغه مهم فرهنگی تبدیل شود و همه سال به این مساله مهم فرهنگی توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها