یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
مسابقه ملی کتابخوانی «انسان 250» برگزار می‌شود

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «انسان 250 ساله» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت، نشست تخصصی «روایت مادری» و همچنین مسابقه ملی کتابخوانی «انسان 250 ساله» از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برگزار می‌شود.

حیدر راهب در معرفی مسابقه کتابخوانی «انسان 250 ساله» توضیح داد: این مسابقه همزمان با هفته دولت بر اساس کتاب «انسان 250 ساله» که برگزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیرامون زندگی معصومین (ع) است، از سوی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در سطح ملی در حال برگزاری است که علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند به سایت www.samakpl.ir مراجعه کنند.

وی در ادامه همچنین به برنامه دیگری که در این ایام قرار است، به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در بوشهر برگزار شود، بیان کرد: سلسله نشست‌های هفتگی نقد و بررسی کتاب‌های روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان «روایت مادری» با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مدظلّه العالی در خصوص استفاده از زلال قریحه شاعران در پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از سوی ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و به میزبانی محافل ادبی استان‌ها برگزار می‌شود که در همین راستا و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، این نشست روز یکشنبه، سیزدهم شهریور جاری به میزبانی بوشهر برگزار خواهد شد .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: در این نشست کتاب «یک دریا ستاره: خاطرات زهرا تعجب، همسر شهید مسعود (حبیب) خلعتى» به قلم سید قاسم یاحسینى که در 10 جلسه گفت‌وگو با زهرا تعجب به نگارش درآمده، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در این ویژه‌برنامه از مادران و خانواده‌های شهدا تجلیل خواهد شد.

راهب در پایان یادآور شد: کتاب «یک دریا ستاره: خاطرات زهرا تعجب، همسر شهید مسعود‌(حبیب) خلعتى» مختصر نگاهی به زندگی و شهادت ناو استوار‌یکم داشته و خاطرات و دلاوری‌های این شهید نیروی دریایی را روایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها