سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کاظم آرمان‌پور مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی شد

اولین جلسه دهمین دوره هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار شد، در این نشست کاظم آرمان‌پور به‌عنوان مدیرمسئول و مریم رونق به‌عنوان رئیس هیات مدیره این انجمن انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین جلسه دهمین دوره هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با حضور هیات رئیسه مجمع عمومی عادی سالیانه، عصر روز گذشته (سوم مرداد) در دفتر انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست، سمت هیئت مدیره دوره دهم تعیین شد و به ترتیب، کاظم آرمان‌پور به‌عنوان مدیرمسئول، مریم رونق به‌عنوان رئیس هیئت مدیره، مرتضی جعفری‌پور در سمت نائب رئیس، مهدی طورانیان به‌عنوان خزانهدار، سپیده کفاشی در سمت دبیر و سیدامین امامی‌زاده و محمد قجر به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن برگزیده شدند.

کاظم آرمان‌پور، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در این زمینه با اشاره به برنامه‌های دهمین دوره هیات مدیره انجمن، توضیح داد: 10 اولویت کاری برای خود در نظر گرفته‌ایم که به مرور زمان در هیات مدیره انجمن دنبال کنیم، بخش زیادی از این کارها در ادامه مسیر قبلی است.

وی ادامه داد: تقویت و به‌روزرسانی پرتال پند یکی از اولویت‌های ما در انجمن است و در تلاشیم پرتال را برای دهمین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در سال جاری آماده کنیم.

آرمان‌پور افزود: پیگیری ایجاد پلتفرم نشر الکترونیک ویژه کتاب دانشگاهی نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما است، زیرا به دلیل برخی محدودیت‌ها در پلتفرم‌های موجود نشر دانشگاهی نیازمند یک پلتفرم خاص است تا کارایی بهتری داشته باشد.

وی توجه به آموزش و پژوهش را یکی دیگر از اولویت‌های این انجمن معرفی کرد و گفت: توجه به زیربنای توسعه نشر و افزایش توانمندی ناشران و کارکنان آن‌ها در قالب برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی از جمله کارهایی است که حتما دنبال خواهیم کرد.

آرمان‌پور با اشاره به برگزاری سومین جشنواره کتاب دانشگاهی، تاکید کرد: این کار در سال جاری با معرفی کتاب و ناشر برگزیده، برگزاری همایش نشر دانشگاهی و نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی استمرار خواهد داشت که طی هفته‌های آتی شروع به کار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در این میان تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره کتاب دانشگاهی یکی دیگر از اقدامات ما به شمار می‌آید تا در طول سال فعال باشد و کارهای مربوط به آن را دنبال کند. 

آرمان‌پور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه ایام کرونا الزامی ایجاد کرد که ناشران از فناوری‌های نوین در تولید، بازاریابی و فروش استفاده کنند، گفت: در تلاشیم در بستر آموزش این موضوع را در میان ناشران رواج دهیم که استفاده از فناوری‌های نوین را در روند تولید خود مدنظر قرار دهند. 

وی همچنین با اشاره به تعامل و همکاری با 2 وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور شد: استمرار تعامل با این دو مجموعه را برای حضور و خریداری کتاب از نمایشگاه کتاب دانشگاهی ادامه خواهیم داد و فعالیت‌های خود را با دانشگاه آزاد و سایر مجموعه‌های مرتبط برقرار خواهیم کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها