چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
مرحوم شاملو تسلط قابل‌توجهی بر مبانی فکری صفائی حائری داشت

حجت‌الاسلام راجی با اشاره به دغدغه و ایده‌های فرهنگی مرحوم حجت‌الاسلام علی صفوی شاملو گفت: ایشان تسلط قابل‌توجهی بر مبانی فکری، معرفتی صفائی حائری داشت.

سید‌محمد حسین راجی، نویسنده کتاب «صعود چهل ساله» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره دغدغه‌ و رویکرد‌های فرهنگی حجت‌الاسلام علی صفوی شاملو، گفت: حدود 8 سال پیش بود که طی سفری به گیلان از طرف آستان قدس، باهم ارتباط تنگاتنگی پیدا کردیم. طی این سفر مدام درباره کتاب حرف می‌زدیم؛ می‌گفت خیلی دوست دارد کتاب «تا خمینی شهر: روایت زندگی مجاهدانه حاج عبدالله والی» را به مردم معرفی کند؛ چراکه الگوی بسیار خوبی برای فعالیت‌های جهادی در زندگی است.  ارتباطمان به‌واسطه اینکه من نویسنده بودم و ایشان در حوزه توزیع کتاب فعالیت می‌کرد، حفظ شد. 

وی ادامه داد: همین یک‌ماه پیش بود که در جلسه‌ای پیشنهاد ورود به برنامه‌های تلوزیونی را با ایشان در میان گذاشتم.  آمادگی خودشان را برای تولید برنامه‌ تلویزیونی با محوریت کتاب اعلام کردند. قرار شد طرح‌های خود را بررسی و ارائه دهیم؛ اما متاسفانه طرح پیشنهادی‌اش  به دستم نرسید.

راجی درباره دیگر طرح کتاب‌محور مرحوم شاملو افزود: در آستان قدس با هم صحبت کردیم که سخنرانی بین نماز را به صحبت درباره کتاب‌هایی که رهبر بر آن‌ها تقریظ نوشته‌اند، اختصاص دهیم؛ مقرر شد متن صحبت را تنظیم و در همان تاریخی که تقریظ منتشر شده، در اختیار ائمه جماعت قرار دهیم؛ به‌عنوان مثال کتاب «دا» را در همان روزی که رهبری تقریظ نوشته‌اند، ائمه جماعت معرفی کنند. آقای شاملو قرار بود، متن سخنرانی را تنظیم کنند اما که متاسفانه، اجل مهلت نداد.  

نویسنده کتاب «صعود 40 ساله» گفت: یکی دیگر از کارهایی که قرار بود انجام دهیم و دوهفته پیش با هم درباره آن صحبت کردیم، کتاب «صعود ۴۰ساله» بود. مرحوم شاملو از من خواست با توجه به این‌که کتاب «صعود ۴۰ساله» پرفروش شده، حق انحصاری فروش آن را بگیرد و تنها کتاب‌رسان آن را به فروش برساند که متاسفانه این کار هم تا حضور ایشان به سرانجام نرسید.

حجت‌الاسلام راجی، با اشاره به پیوند عمیق مرحوم شاملو با آثار استاد صفائی حائری گفت: ایشان به‌شدت از مرحوم علی صفائی حائری متاثر بود و تسلط قابل توجهی بر مبانی فکری، معرفتی ایشان داشت. بسیار در دانشگاه و موقعیت‌های مختلف به ترویج و تدریس آثار ایشان پرداخت.
 
یادآور می‌شود؛ حجت‌الاسلام علی صفوی شاملو، مدیر موسسه فرهنگی کتاب‌رسان مشهد، 24 اسفند‌ماه بر اثر سانحه رانندگی درگذشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها