سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
مطالعه 92 هزار کتاب در باشگاه کتابخوانی صدتایی‌ها/ اختتامیه در هفته کتاب

92 هزار و 246 کتاب در فصل تابستان همزمان با برگزاری طرح باشگاه کتابخوانی صدتایی‌ها توسط کودکان و نوجوانان خوانده شد.

عباس باباخانیان، مدیر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح باشگاه کتابخوانی صدتایی‌ها، گفت: در این باشگاه کتابخوانی، تعداد 566 کودک و یک هزار و 460 نوجوان ثبت‌نام کردند و حدود 92 هزار و 246 کتاب توسط این کودکان و نوجوانان خوانده شد.
 
وی افزود: 158 نفر از نویسندگان و فعالان فرهنگی نیز با انتشار کلیپ، از علاقه‌مندان به حوزه کتاب برای پیوستن به این باشگاه دعوت کردند.
 
باباخانیان با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده،‌ مراسم اختتامیه این طرح در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این مراسم با حضور برگزیدگان و خانواده‌های ایشان همچنین مدیران، مسئولان، نویسندگان و شاعران برگزار خواهد شد.
 
وی با توضیح درباره این طرح، ادامه داد: باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها، برای گروه سنی کودک و نوجوان و با هدف گسترش فرهنگ عادت به مطالعه و استفاده مطلوب از اوقات فراغت در زمان کرونایی با مشارکت گسترده مخاطبان برگزار شد.
 
باباخانیان تاکید کرد: این برنامه با مشارکت 92 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در طول فصل تابستان سال جاری برگزار شد و کودکان و نوجوانان با مطالعه 40 تا 100 نسخه کتاب به «باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها» پیوستند و عناوین کتاب‌های مطالعه‌شده را به دبیرخانه باشگاه (فرهنگسرای رویش) اعلام کردند.
 
به گفته وی، به اعضای باشگاه که ۸۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند کمک‌هزینه خرید دوچرخه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت،‌ همچنین اعضایی که ۶۰ تا ۷۹ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند جایزه نقدی ۷ میلیون ریالی و اعضایی که ۴۰ تا ۵۹ کتاب مطالعه کرده‌اند، جایزه نقدی ۴ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد که در هر گروه ۱۰ نفر به قید قرعه انتخاب و تعیین شده‌اند.
 
بازگشایی سالن‌های مطالعه با 30 درصد ظرفیت
باباخانیان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بازگشایی سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: از 21 مهر ماه کتابخانه‌های سازمان با 30 درصد ظرفیت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا به کنترل بیماری کرونا کمک کرده باشیم.
 
وی ادامه داد: در این زمینه برنامه‌های مجازی و آنلاین کتابخانه‌ها و فرهنگسراهای سازمان در حوزه کتاب ادامه دارد و در کنار آن اعضای کتابخانه‌ها نیز می‌توانند کتاب امانت بگیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها