یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
اختتامیه دومین جایزه کتاب سال جوانان روز «شعر و ادب پارسی» برگزار می‌شود

آیین پایانی دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان با گذر از موج پنجم کرونا به احتمال زیاد، ۲۷ شهریور‌ماه همزمان با روز «شعر و ادب پارسی» برگزار خواهد شد.

میثم موحد‌فرد، دبیر جایزه ملی کتاب سال جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های دبیرخانه این جایزه گفت: برپایه زمانبندی از پیش اعلام شده، قصد داشتیم تا در نخستین روزهای شهریور‌ماه جشن نکوداشت برترین‌ها را برگزار کنیم اما به‌دلیل شرایط ویژه کشور، چنین فرصتی فراهم نشد، پس ناگزیر، می‌بایست تا فروکش کردن موج تازه کرونا و بازگشت به شرایط نسبتا عادی شکیبایی می‌کردیم.

وی افزود: اکنون با توجه به گذر از قله موج پنجم و بیرون آمدن تدریجی شهرها از وضعیت قرمز این امکان وجود دارد، تا دو هفته آینده، وضعیت تا اندازه بسیاری بهتر شود. ممكن است بتوانیم در فضای باز، جشن پایانی دومین دوره جایزه ملی را همزمان با روز «شعر و ادب پارسی» برگزار کنیم.

موحدفر با اشاره به روند داوری کتاب‌ها ادامه داد: فرآیند داوری همواره در خانه کتاب و ادبیات ایران، انجام می‌شود زیرا این نهاد فرهنگی سال‌هاست سامان‌بخش و راهبر رویدادهای میهنی و استانی کتاب است و بیشتر داوران آثار جوانان، همان داوران کتاب سال ایران هستند که گواهی بر اهمیت کتاب‌های گردآوری شده و صد‌البته اصل مهم داوری در این جشنواره است.

وی تاکید کرد: نتایج دور دوم داوری به دبیرخانه کتاب سال جوانان رسیده است که روز برگزاری جشن اعلام نخواهد شد.

موحدفر همچنین درباره جوایز این دوره از جایزه کتاب سال جوانان نیز توضیح داد: گروه نخست، برگزیدگان هستند که افزون بر جایزه نقدی، سردیس سهررودی و ارج‌نامه دریافت می‌کنند؛ به شایستگان تقدیر نیز که گروه دوم برترین‌ها هستند. جایزه نقدی و ارج‌نامه اعطا می‌شود و چند جایزه هم در بخش جنبی پیش‌بینی شده که به پدیدآورندگان آثار، اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها