یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
برنامه‌های تابستانه انجمن ادبی‌ «حیرت» در شیراز اعلام شد

دبیر انجمن ادبی‌، هنری «حیرت» از برگزاری نشست‌های آزاد ادبی‌، هنری و ورکشاپ‌های رایگان آموزشی در طول تابستان جاری خبر داد.

مجید خادم، دبیر «انجمن ادبی‌، هنری حیرت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، ضمن تشریح برنامه تیرماه ١۴٠٠ انجمن ادبی‌، هنری حیرت، اعلام کرد: این نشست‌ها به‌صورت مجازی در گروه اختصاصی انجمن برگزار می‌شوند و هر مبحث در بازه زمانی اعلام‌شده در آن گروه، طبق روندی که اعلام می‌شود، دنبال خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست مجازی نقد و بررسی آثار نویسندگان نوجوان با موضوع داستان کوتاه با عنوان «به جهان ترور خوش آمدید» اثر امیرحسین عباسی و داستان کوتاه «رقص‌های وحشیانه» اثر ساغر سلیمانی طی روزهای دوم و چهارم تیرماه، اعلام کرد: همچنین ۵ تا ٧ تیرماه نشست مجازی داستان‌خوانی و نقد و بررسی آثار اعضای انجمن به داستان کوتاه «خیابان شانزدهم» مهناز ثابت اختصاص دارد.
 
خادم با اعلام اینکه ٨ تیرماه نیز ورکشاپ حضوری «آموزش ویرایش رایانه‌ای برای ویراستاران و نویسندگان» برگزار خواهد شد، افزود: روزهای ٩ تا ١٠ تیرماه به بررسی فیلم بلند «بن‌بست» اختصاص یافته که نشست حضوری پخش فیلم روز چهارشنبه ٩ تیر ساعت ١٧:٣٠ در مجموعه حیرت برگزار می‌شود.
 
به گفته دبیر انجمن ادبی‌، هنری حیرت، روزهای ١٢ تا ١۴ تیر جاری نیز نشست مجازی بررسی نمایشنامه «خانه» اثر نغمه ثمینی و سپس در روز ١۶ تیرماه ورکشاپ حضوری زیبایی‌شناسی و طراحی ساختار در خاطره‌نویسی و بخش دوم: تحلیل زیبایی‌شناسی ساختار دو خاطره ساعت ١٧ تا ٢٠ برگزار می‌شود.
 
وی سپس به برگزاری ورکشاپ حضوری ویژهٔ نوجوانان در روز ١٧ تیرماه جاری اشاره کرد که به کارگاه پرورش توانایی شنیداری موسیقی اختصاص دارد و توسط دانیال عماری و علیرضا صابری ارایه می‌شود. همچنین روزهای ١٩ تا ٢١ تیر نشست مجازی داستان‌خوانی و نقد و بررسی داستان اعضای انجمن به داستان کوتاه  «لیلمای من و لیلای حاجی» اثر هنگامه سلیمانی اختصاص دارد.
 
به گفته خادم، ورکشاپ حضوری ضرورت شناخت تاریخ بیهقی و تأثیر آن بر داستان‌نویسی امروز ما روز سه‌شنبه ٢٢ تیر جاری ساعت ١٨ تا ٢٠ در مجموعه حیرت توسط آزیتا گندمی‌کال ارایه خواهد شد. سپس ٢٣ تا ٢۴ تیر به بررسی فیلم بلند «مرداب» به کارگردانی لوکرسیا مارتل اختصاص دارد.
 
دبیر «انجمن ادبی‌، هنری حیرت» همچنین از برگزاری نشست مجازی آشنایی با نظام‌های روایت در روزهای  ٢۵ تا ٢٧ تیر خبر داد و افزود: بررسی پی‌رنگ در داستان کوتاه «شابدوز» اثر صدیقهٔ قانع و داستان کوتاه «هرآنچه بالا می‌رود، لاجرم در نقطه‌ای به هم می‌پیوندد» اثر فلانری اوکانر در این نشست دنبال می‌شود.
 
به گفته خادم، روزهای ٢٩ تا ٣١ تیر جاری به بررسی رمان «در غرب خبری نیست» اثر اریش ماریا رمارک در این انجمن اختصاص دارد.
 
وی یادآور شد که این جلسات ویژه اعضای «انجمن ادبی هنری حیرت» خواهد بود و عضویت در انجمن با پرداخت حق‌عضویت سالانه، برای همهٔ علاقه‌مندان آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها